Na početku nove sjednice Hrvatskog sabora, koja će trajati sve do 15. prosinca, 40 saborskih zastupnika dobilo je priliku postaviti pitanja premijeru Andreju Plenkoviću i ministrima.
Očekuje se da će najviše pitanja biti vezano za prošlotjedne incidente na manifestacijama srpske nacionalne manjine, koji su doveli do odgode budućih događanja, ali i do političkih previranja. Nije isključeno ni da se potegne rasprava o državnom proračunu, koji mora biti donesen do kraja godine.
"Nakon 10 godina se čovjek navikne. Ovo je šansa javnosti, pozicije i opozicije da pitaju Vladu o aktualnim temama. Mislim da ne aktualac ne gubi smisao. Možda danas bude super", poručio je dobro raspoloženi Plenković prije početka sjednice.
-
11:15
Odgovor Bakića premijeru
"Vaša stranka je platila 500.000 eura da Thompson ne pjeva cijeli svoj opus. Mi problematiziramo jedan stih", poručio je Arsen Bauk, a nakon toga se očitovao i Bakić.
"Vi ste u kolovozu, kad je sve ovo eskaliralo, rekli, da smo mi krivi jer smo koncert, pazite sad - dopustili. Sad smo krivi što koncert zabranjujemo. Nisam rekao da vi ohrabrujete sve ove nemile događaje i incidente, koje jasno osuđujemo. Tražio sam od vas da svi zajedno bez iznimke i bez ali prekinemo ovo, jer dalje ne ide.
Nedopustivo je da maskirane skupine koriste ustaške i nacističke simbole i pokliče te pozivaju na Treći Reich i NDH. Pozivam vas da promijenite smjer, jer dvostruke konotacije samo pozivaju ove da to čine. Vaš je ministar i potpredsjednik Vlade ustaše nazvao Hrvatskom vojskom. Rekao je da će se promijeniti i promijenilo se. Sad kad je nasilje zavladalo ulicama, pozivam vas da djelujemo"
-
11:05
Odogovr Plenkovića
"Moram priznati da nisam od vas navikao dobivati pitanja ideološkog karaktera, već što činimo da Zagreb bude u suficitu od 125 milijuna eura. Vi ste ostali na najvišim stopama poreza na dohodak, ne znate kud ćete od novca, a država je sve obnovila. Tko je obnovio škole, vrtiće, bolnice, sakralnu i drugu infrastrukturu? Država i vlada, samo 2,4 milijuna eura za Zagreb.
Druga scena HNK, u suradnji Vlade i države, graodnačelnik se pristojno zahvaljuje Vladi.
Ustaštvo, povijesni revizionizam, NDH, crnilo. Nađite bilo koji element u zadnjih 10 godina kojeg ćete poduprijeti razumnim dokazima da je to moja politika i politika Vlade. Pitajte zastupnike manjina. To nije moja politika
Živi politički spektar iznenadio se da 500.000 ljudi voli Thompsonove pjesme. Vi cijeli njegov repertoar želite svesti na tri riječi pjesme koja je nastala u Domovinskom ratu tijekom velikosrpske agresije gdje je on bio dragovoljac i pripadnik HV-a. Tu pjesmu 34 godine svi slušaju, nitko je nije zabranio.
Nakon što ste odobrili koncert 5.7. i zbog Kostanjevića i kaznenih djela koja su se događala na Hipodromu niste mogli ranije. Sad odobravate koncert 27., a 28. ne. Pa jeste li vi normalni? Zar vi mislite da ćete time zaustaviti navalu ustaštva, povijesnog revizionizma i usput sve natovariti na HDZ?
Mi smo osudili incident u Splitu. Mene je sram bilo kao premijera kad sam vidio što se dogodilo malodobnoj djeci i starijim osobama. Osudili smo i ovo u petak. Ne slažem se odabirom izložbe, pustimo sad slikarstvo. Da je to netko od HDZ-a napravio, pa vi biste histerizirali kao što to radite tri mjeseca.
Stvorili ste nenormalnu atmosferu u društvu pretjeranim granatiranjem. Sloboda nije cenzura. Pustite svima jednako, ono što treba osuditi osudimo, ali pustimo ono što se pjeva 35 godina, neka se pjeva".
-
11:00
Pitanje zastupnika Damira Bakića premijeru
"Od ljeta na ovamo širi se i raste crni val koji preplavljuje Hrvatsku. Pod krinkom domoljublja i nedostojnog pozivanja na branitelje, širi se val ustaških pozdrava i pozivanja na ustašku državu. Val nasilja je prijeteći blizu. To mora stati. Zadaća je svih nas da se tome suprotstavimo i obrnaimo ustavne vrijednosti.
Govorite da je za napade na srpsku zajednicu i izvikivanje ustaških simbola kriva ljevica. Neću trošiti riječi na obranu jer nema smisla. Nije pitanje što će biti s našom strankom, već što će biti s našom zemljom. Nije vrijeme za međusobno optuživanje i to mora stati. Vrijeme je da svi danas i ovdje smanjimo tenzije i jednako odlučno stanemo u obranu Ustava i ustavnih vrijednosti, jasno, nedvosmisleno i u svakoj prilici".
-
10:46
Odgovor premijera
"Što se tiče prosječne mirovine, ona je danas 691 euro, malo bliže 700 nego 600 eura. Kako se indeksiraju mirovine, kako je novi zakon stupio na snagu, kako će novi dodatak na mirovine biti isplaćen u prosincu i to je 180 eura dodatno na mirovinu. Kad se to zbroji, sveukupni prosječni iznos mirovine će preći 700 eura, anaš je cilj da to bude 800 eura do kraja vlade.
Mi smo svjesni teškog položaja umirovljenika, i zato smo u ovim kriznim godinama imali 11 paketa pomoći. Za razliku od Hajdaša koji govori da nismo vodili računa o energetici, držali smo niže cijene struje i plina i prije krize, subvencionirali cijene naftnih derivata i donijeli odluku o ograničenju cijena 70 proizvoda, a to su proizvodi koji se najčešće konzumiraju, pa smo time i pojeftinili košaricu.
Ministar gospodarstva predlaže da se dođe na 100 proizvoda, kako bismo još zaštitili naše najsiromašnije.
Pristojba HRT-a je malo veća od 10 eura i ona godinama nije mijenjana. Kad i dođe do promjene, sigurno neće ići na niže. Ono što vi redlažete je u domeni NO HRT-a koji uz suglasnost Vijeća za elektroničke medije, može donijeti neke povoljnije odluke, kao ranije kad su umirovljenici primali mirovine do 200 eura. Ne znam postoji li itko tko ima takvu mirovinu.
U svakom slučaju konzultirat ću se s ministricom kulture i ministrom financija, jer su takve odluke teške po poslovanje HRT-a. Razumijem vašu namjeru da se pomogne, ali treba to sve staviti u širi kontekst onoga što smo mi dosad činili. Imamo oko 75 do 77 tisuća nezaposlenih i o tome mnogi mogu sanjati."
-
10:43
Pitanje zastupnika Bakse premijeru
"Prosječna mirovina iznosi 600 eura i uz današnje troškove, to je nedovoljno za dostojanstven život. Zato smatram da je svaka mjera koja može rasteretiti troškove najsiromašnijima dobra.
Prošle godine sam podnio amandman na proračun da se rastereti sve umirovljenike plaćanja pristojbe za HRT koja iznosi 10,62 eura, što mnogima nije mali iznos. Time bismo povećali raspoloživi dohodak, mimo zakonskih povećanja i usklađivanja.
Planiram taj amandman ponovno podnijeti i zato vas pitanjem, može li Vlada podržati obvezu da se umirovljenicima ukine obveza plaćanja HRT pretplate.
-
10:40
Očitovanje Dragane Jeckov
"Zadovoljna sam vašim odgovorom i slažem se s vama. Ali, ne treba nas čuditi, ali nas treba zabrinjavati da smo ekonomija bazirana na turizmu i da smo bili najsigurnija destinacija za noćne šetnje. Ali, treba nas zabrinjavati činjenica da maskirani ljudi tjeraju djecu i odrasle.
Slažem se s vama da treba sve vratiti u normalu. Ako su to mogli odgovorni ljudi prije 30 godina, onda ne vidim zašto to ne bismo mogli sada".
-
10:32
Odgovor premijera zastupnici SDSS-a
"Znamo da je danas 30. obljetnica Erdutskog sporazuma, najuspješnije operacije UN-a od 1945. godine u cijelom svijetu i zato je cijeli taj proces model za reintegraciju i drugih područja, poput okupiranih područja Ukrajine.
Politika naše vlade od 2016. je bila potpuna uključenost nacionalnih manjina u politički život RH, poštavanje prava manjina. Moja je želja da se svi u Hrvatskoj osjećaju dobro, Hrvati, ali i pripadnici svih manjina. O tome govore operativni programi koji su namijenjeni nacionalnih manjina i sredstva za to. Svjesni smo snage hrvatske države nastale na Domovinskom ratu, koja je ostvarila sve svoje zadaće.
Danas kad Hrvatska ima svoj teritorij, instituciju, snažan rast i uključuje se u međunarodne organizacije je samopouzdana i štiti sve i poštuje doprinos svakoga i gospodina Mišića i vas. Možda se to ne poštuje kod svih, ali mi na to ustrajemo.
Krupan politički događaj je bio dolazak Borisa Miloševića na obljetnicu Oluje, naš odlazak u Grubore i Varivode, vaš dolazak u kolonu sjećanja u Vukovara. Možda nismo dovoljno dobro komunicirali što radimo i što želimo time postići u trećem desetljeću 21. stoljeća.
Uvijek ima onih koji žele antagonizirati i vraćati nas unazad. Incident u Splitu je bio potpuno nepotreban. U petak je bio loš odabir izložbe. Ajmo se vratiti u normalne okvire, razgovarati i promišljati o svemu. Mi nećemo biti oni koji će radikalizirati situaciju u društvu. To rade oni izvan vlade".
-
10:20
Pitanje Dragane Jeckov Plenkoviću
"Vi znate da je na današnji dan prije 30 godina potpisan Erdutski sporazum, koji je važan dokument ali se rijetko spominje. Njegov značaj se umanjuje, a doprinos srpske zajednice se ni ne spominje. To je sporazum kojim je srpskoj zajednici omogućena reintegracija te isticanje kulture i običaja.
30 godina nakon potpisivanja tog sporazuma i 27 godina nakon završetka mirne reintegracije, imamo manifestacije srpske manjine koje se otkazuju iz sigurnosnih razloga. Zašto je tome tako i što kanite poduzeti", upitala je Jeckov.
Potom se povela rasprava oko povreda poslovnika jer je Jeckov reagirala na izlaganje Predraga Mišića.
Dragana Jeckov Izvor: Pixsell / Autor: Igor Kralj/PIXSELL -
10:11
Odgovor Hajdaša Plenkoviću
"Vi ste 80 posto vremena potrošili na identitetsko pitanje, jer vaš društveno-identitetski model, gdje ste srpskoj zajednici nastavili davati novac, a DP ste uvrstili u vladu je doživio kolaps. S druge strane, imate oskudno znanje o ekonomiji, što je ok jer ste pravnik. Ali vi ste glavni krivac za inflaciju, koja je kod nas strukturna, jer se najviše tiče hrane i energenata.
Najviše ste ulagali u infrastrukturu, niste ulagali u hranu, ni energetiku. U Hrvatskoj nijedna institucija ne zna izračunati transakcijske marže. Mi ne bismo predlagali porez na ekstraprofit da živimo u normalnom društvu, ali moramo ga predlagati jer se bojite suprotstaviti multinacionalnim korporacijama.
Znate što se događa kod vaših prijatelja u Bruxellesu. Idete linijom manjeg otpora. Dobro vam je Sandra rekla. Cijeli život ideš linijom manjeg otpora, dragi Andrej."
Siniša Hajdaš Dončić Izvor: Pixsell / Autor: Patrik Macek/PIXSELL -
10:03
Odgovor Plenkovića Hajdašu
"Zadnja brana normalnoj Hrvatskoj smo mi, a ne vi. Zadnja dva dana je okrenuo komentare vas i Možemo i lijevih medija. Uplašili ste se koncerta od pola milijuna ljudi i vala domoljublja, pa bi se sada zabranjivali pjesme koje nijedna lijeva opcija nije zabranjivala. Račan je odobrio statut nekih udruga s iste tri riječi koje vi sad polemizirate. Nakon 4 mjeseca histeriziranja o ustaštva, crnilu i povijesnom revizionizmu, vi ste kao u Balkanskom špijunu: "Đura će ti oprostiti što te tukao".
Vi tučete po nama da smo mi svi ustaše i revizionisti, a onda nakon tri mjeseca, 'ajmo se baviti ekonomijom, kao da se ništa nije dogodilo. Čovjek godinama nije nastupao u Zagrebu, da ste išli po drugim gradovima vidjeli bi ste da se ništa nije dogodilo.
Pa nije Zagreb vaš i od Možemo. Da se mi tako ponašamo ne bi bilo nijednog projekta. Vidim gore župana Komadinu i Miletića. Više love nitko nikad nije dao u PGŽ kao ova vlada. Za kilometar i pol ceste ste dobili 80 milijuna eura! Vi hoćete reći, mi smo na vlasti, ovaj ne može pjevati. Pride, sve su zastave tu, a Hod za život ne može zastava.
Vratimo se na naš društveni model. On je najnormalniji i vi ga želite srušiti jer ste frustrirani. Pogledajte si članak tportala, tamo sve piše. Imamo problem s inflacijom. To je domaća generirana inflacija, ne od većih plaća, nego od pohlepnog dijela domaćeg gospodarstva. Mi smo među 40 najrazvijenijih društava, idemo u OECD, imamo rast plaća, BDP-a i mirovina. Kad to napravite, skinut ću vam kapu".
https://www.tportal.hr/biznis/clanak/place-rekordno-rastu-kupovna-moc-jaca-hrvatska-kucanstva-bogatija-od-vecine-u-regiji-20251112