URBANIST: OVO JE SRAMOTNO

Ovo je sedam pogrešnih stvari u novoj Mesničkoj

07.10.2014 u 07:00

Bionic
Reading

'Nova Mesnička ima toliko grešaka da je to sramotno', komentirao je urbanist Niko Gamulin novo ruho poznate zagrebačke ulice, prošlog tjedna otvorene nakon višemjesečne rekonstrukcije. A šlamperaj u pristupu pri rekonstrukciji najbolje je na svojoj koži osjetila vlasnica kafića Tituš na vrhu Mesničke

Gamulin nam je naveo sedam stvari koje su pogrešno napravljene prilikom rekonstrukcije. Za početak kaže da je nevjerojatno to da nitko od stanara, ali i građana Zagreba, nije znao kako će ulica konačno izgledati. 'To je javni prostor i on se mora prikazati građanima', kaže.

Gradskim ocima zamjera i to što za Gornji grad nemaju cjelovitu ideju. 'Sramota je to da se Gornji grad i prilazne ceste rješavaju na četiri različita nivoa, jer to treba biti jedinstveno rješenje. Ne ovako - kako god se tko sjeti. Nitko ne gleda cjelokupan izgled', poručuje Gamulin.

Možda je najveći problem onaj sigurnosni. Naime izjednačavanjem razine nogostupa i kolnika, uz nedostatak fizičke barijere, postavlja se pitanje kako će pješaci biti pošteđeni naleta vozila prilikom kiše, snijega, poledice… 'Mene je nekoliko puta spasio taj rubnik, jer svaki auto se zanese po ledu i rubnik nije izmišljen bez veze. Mesnička nije pješačka ulica; više je namijenjena vozilima', pojašnjava Gamulin.


Gamulina u oko bode i činjenica da je Grad koristio sivozelene granitne ploče koje vizualno razdvajaju kolnik od nogostupa. 'Ubacili su ih u zemlju, tako da taj granit izgleda kao keramička pločica. Ne vidi se volumen i to je sada upropašten kamen, a užasno je skup', smatra.

Dodaje da je upitno korištenje kocki i na nogostupu. Na kolniku su one nekoć bile postavljane da bi izdržale teške konjske zaprege i kopita te su i ostavljene zbog tradicije. No urbanist Gamulin smatra da nije trebalo 'sugerirati' starinu na nogostupu. 'To nije autentično', kaže on.

Komentirao je i rasvjetu na kolniku, najviše kritiziranu. 'Svjetla su takva glupost da sam siguran da će ih skinuti za pet dana. Toliko su iritantna', ogorčeno će Gamulin. Za kraj zaključuje da će prilikom obilnijih oborina biti i velikih problema s vodom. Naime fuge između kocki na kolniku, kroz koje bi trebala protjecati voda, tvrdi Gamulin, premazane su epoksi smolom i na taj način su začepljeni prorezi među kockama, inače popunjeni pijeskom.

'Žao mi je zato što je potrošeno toliko novca, a nema efekta. Previše je grešaka na jednom takvom zadatku', rezimira.

Raskopana Mesnička bez radnika

A greške prilikom obnove osjetila je na vlastitoj koži i vlasnica kafića Tituš na vrhu Mesničke. 'Glavni problem nama i ostalim lokalima bio je ljetošnji drastičan pad prometa', kaže za tportal. Promet im je pao za više od 80 posto i ljetos su bili zatvoreni tri tjedna dok je Mesnička bila raskopana, a nitko im, kaže, nije ponudio naknadu štete, ali su u isto vrijeme bili primorani podmiriti sve financijske obveze.

Ogorčena je i jer su ih o početku radova obavijestili tek dva dana prije nego što je krenulo raskopavanje. Sve to ne bi bio tolik problem da je sve rađeno uobičajenim tempom. Naime tvrdi se da su radnici radili i dan i noć, sedam dana u tjednu, a naša sugovornica poručuje da je to daleko od istine. Kako bi to dokazala, nekoliko je dana tijekom ljeta fotografirala raskopanu Mesničku na kojoj usred radnog dana nije bilo nijednog radnika.

'Do kraja kolovoza išli su puževim korakom, a u zadnja tri tjedna počeli su raditi', kaže vlasnica Tituša. Iste je fotografije i upit zašto nikoga nema na gradilištu slala i u Grad, no nitko joj nije odgovorio.

Tijekom radova radnici su slučajno potrgali i žlijeb tako da je voda curila susjedu u podrum s kojim graniče te su im za uspomenu ostali vlažan zid i otpala žbuka. 'Nitko se nije udostojao doći i dogovoriti sanaciju', kaže. Najviše se pak pribojava kiše jer kada pada, kaže, Mesnička postaje - rijeka. 'I kada je nogostup bio povišen, ulazila nam je voda u lokal. Nije na nama da sami gradimo povišenja da se to ne bi događalo', ogorčeno zaključuje.