STVARI SU JASNIJE

Otkriven gen odgovoran za homoseksualnost?

• Autor: NJD
  • Zadnja izmjena 11.09.2010 09:03
  • Objavljeno 12.07.2010 u 10:57
LEZBIJKE ISTOSPOLNI BRAKOVI PORTUGAL

Izvor: Reuters / Autor: Reuters

Znanstvenici su kod miševa otkrili gen koji određuje spolne sklonosti ženki. Kada im se gen isključi, ženke odbijaju mužjake i okreću se jedinkama istog spola

Iako još nije moguće reći je li otkriće relevantno za ljude, ono ipak pokazuje kako se seksualnost razvija kod sisavaca.

Prema izvješću, predstavljenom u novom broju časopisa BMC Genetics, Chankyu Park i njegov tim na Korea Advanced Institute of Science and Technology u Daejonu u Južnoj Koreji poništili su gen FucM u embrijima miševa u namjeri da otkriju kako to utječe na njihovo ponašanje.

Ženke bez gena izbjegavale su mužjake, prestale su njušiti mušku mokraću i pokušavale se razmnožavati s drugim ženkama iako su ostale sposobne za rađanje mladunaca.

Gen je odgovoran za stvaranje enzima poznatog kao fukozna mutarotaza koji proteinima dodaje šećernu fukozu. Park vjeruje da onesposobljavanje gena izlaže dijelove mozga miševa povezane sa spolnom orijentacijom povećanom utjecaju estrogena. Ovaj hormon pak maskulinizira mozgove miševa, međutim, ne i ljudi.

Kod normalnih zametaka ženki višak estrogena bi se filtrirao uz pomoć alfa – fetoproteina (AFP). Međutim, AFP djeluje ispravno samo kada ima dovoljno fukoze. Dakle, bez gena koji stvara potrebne enzime, AFP ne uspijeva zadržati poplavu estrogena te se ženski mozak razvija kao da je muški.

'Mutirane ženke miševa prošle su kroz malo izmijenjeni program razvoja mozga koji je u smislu spolne orijentacije postao više nalik na muški', objasnio je Park.

Njegov tim planira provesti studiju gena koja bi trebala otkriti je li FucM povezan sa spolnom orijentacijom ljudi. Međutim, istraživanje će biti teško izvesti, jer neće biti lako pronaći dovoljan broj dobrovoljaca.

Stručnjaci ističu da ljudski mozak, za razliku od mišjeg, maskulinizira testosteron. Ipak, vjeruju da je samo pitanje vremena kada će molekularna biologija otkriti gene koji utječu na spolne sklonosti ljudi.

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi