HAC NEMA NOVCA

Ništa od autoceste Zagreb - Sisak i Osijek - Mađarska

17.06.2013 u 08:29

Bionic
Reading

Hrvatske autoceste zbog besparice odustale su od gradnje dionice Lekenik – Mošćenica na autocesti Zagreb – Sisak, a na koridoru Vc, takozvanoj Slavonici, dionica od Osijeka do Belog Manastira te dalje do mađarske granice bit će građena u profilu državne ceste, a ne autoceste. Tako je odlučeno na prošlotjednom sastanku ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića s upravom HAC-a

Državni graditelj autocesta, nakon što je već odustao od gradnje autoceste Dubrovnik – Doli i Podravskog ipsilona, zaustavio je gradnju već započetih autocesta A5 i A11. Jedino će dovršiti autocestu do Ploča. Autocesta Zagreb – Sisak, koja se godinama gradi, planira se, doduše, dovršiti, ali samo do Lekenika. Preostalih sedamnaest kilometara čekat će neka bolja vremena, piše Večernji list

Isto tako bolja vremena pričekat će i gradnja punog profila autoceste od Osijeka do mađarske granice. U HAC-u službeno odgovaraju da razmatraju moguće varijante gradnje preostalih dionica na koridoru Vc od kojih je jedna i smanjeni profil na dijelu dionice Most Drava – Beli Manastir – granica Republike Mađarske.

Taj bi se dio gradio u profilu državne ceste kao dio fazne gradnje buduće autoceste – navode u HAC-u. Kao glavni razlog odustajanja od punog profila navode nemogućnost osiguranja potrebnog novca za gradnju, a i prometa na toj dionici nema dovoljno za puni profil. Prema HAC-ovoj računici gradnja dionice Beli Manastir – Osijek u profilu državne ceste stajala bi 615,7 milijuna kuna, a puni profil na tome dijelu 1,02 milijardi kuna.

Gradnja dionice Beli Manastir – Granica Republike Mađarske u profilu državne ceste stajala bi 154 milijuna kuna, a puni profil 340 milijuna kuna. No Hrvatske autoceste imaju problema i s ugovorenom gradnjom mosta Drava gradnja kojeg stoji 949 milijuna kuna jer je izvođač radova zatražio produljenje roka izgradnje koji je bio do siječnja 2014. godine.

Kad je riječ o dionici od Lekenika do Siska u HAC-u kažu kako nisu odustali od njezine gradnje, ali da ona ovisi o mogućnosti osiguranja potrebnog novca. No ugovor za tu dionicu, potpisan je još 2009. godine, prije lokalnih izbora, i vrijedan otprilike 565 milijuna kuna vjerojatno će biti raskinut. U Hrvatskim autocestama službeno odgovaraju da će status tih ugovora biti razmatran nakon usvajanja programsko-planske dokumentacije za razdoblje od 2013. do 2016. godine.

267960,267728,267700,267084