iznimka, a ne pravilo

Na 'Dan bez mobitela u prometu' policija nije zatekla ni jednog vozača s mobitelom

02.04.2022 u 16:10

Bionic
Reading

Policija u subotu na "Dan bez mobitela u prometu" u Zagrebu nije zamijetila ni jednog vozača s mobitelom u ruci, niti da je na mobitel razgovarao, kao da su znali da je danas taj dan. Nažalost to nije realna slika stanja na cestama, priopćila je policija.

"Jako puno vozača, ali i ostalih sudionika u prometu, koristi mobitel ne obazirući se na činjenicu koliko odvlači pažnju od događanja na cesti, pa je i jedna sekunda dovoljna da se dogodi teška nesreća", upozorava policija dodajući da je za sve više prometnih nesreća uzrok bio korištenje mobitela.

"Nikad ne koristim mobitel za volanom!“, „Koristim, ali uvijek hands free!“, „Mobitel u vožnji, ma ne, nikad, obavim razgovore prije nego sjednem u auto!“ - bile su tijekom subotnjeg jutra najčešće reakcije vozača i vozačica koje je policija zaustavljala.

Miron Huljak iz Ravnateljstva policije navodi kako je posljednjih godina policija pojačala kontrole upotrebe mobitela, što se odrazilo i na statistiku. Za desetak tisuća godišnje više se bilježi prekršaja korištenja mobitela u vožnji.

Goran Medić iz zagrebačke prometne policije kaže da se kontrola radi svaki dan, kao i kontrola brzine i alkohola, koji su uz mobitel također vodeći ubojice na cesti.

"Problem je što pametnoj tehnologiji ne pristupamo s dovoljno odgovornosti za svoju i sigurnost drugih. To se posebice tiče ponašanja u prometu, jer nam mobitel tu nije potreban, ništa se neće dogoditi propustimo li u vožnji poziv ili koju poruku", naglasio je predsjednik Hrvatske udruge menadžera sigurnosti Alen Ostojić.

Osvješćivanje o opasnostima korištenja mobitela u prometu kontinuirano se provodi šestu godinu, a mobitel se kao opasnost počeo osvješćivati kroz kampanje i zbog povećane visine novčane kazne koja je tisuću kuna.

U okviru kampanje kojoj je slogan "Svaki dan bez mobitela u prometu je dobar dan" provedeno je ponovljeno istraživanje koje je pokazalo da vozači mobitel za 20-tak posto koriste manje, biciklisti za desetak posto manje, a pješaci za 15 posto više.