ČAK 2.500 PARKIRNIH MJESTA

Konačno se otvara Mall of Split, ali blagajnice će same plaćati parking

02.03.2016 u 20:11

Bionic
Reading

Trgovački centar Mall of Split, drugi najveći u Hrvatskoj, u četvrtak će otvoriti vrata kupcima nakon gotovo šest godina gradnje. Vlasnici centra najavili su trodnevne zabavne manifestacije, koncerte i prodajne akcije, prilagodit će se gradski prijevoz i uvesti besplatna autobusna linija iz centra grada, no svejedno se očekuju nesnosne gužve i džumbus koji je gradonačelnik Ivo Baldasar predvidio još prošlog ljeta

Treći veliki splitski trgovački centar prostire se na preko 60 tisuća četvornih metara, u njemu će se nalaziti dvjestotinjak prodajnih prostora i drugih sadržaja s otprilike tisuću i pol zaposlenih, dok se ukupna investicija procjenjuje na čak 1,3 milijarde kuna. Prvi put u Hrvatskoj u njemu će se naći robne marke Koton, Buzz, Koko Kids i Chic, a uskoro i Debenhams, jedna od najpoznatijih svjetskih robnih kuća. Tu su još kafići, restorani, dječji zabavni svijet, kasino i druge usluge, a uskoro i kompleks kina Cinestar s 4DX dvoranom. Mall of Split spada u kategoriju ekoloških i gotovo potpuno samoodrživih centara i uskoro će dobiti certifikat LEED kao jedini u ovom dijelu Europe.

Niz problema na gradilištu

Službeno otvaranje bilo je najavljeno za listopad prošle godine, no odgođeno je zbog niza problema na gradilištu: najprije je izbio sukob s građevinskom tvrtkom Mucić & Co oko navodno neplaćenih radova u iznosu od nekoliko milijuna eura, zbog čega su se sukobljavali zaštitari dviju strana i intervenirala je policija, a slučaj još uvijek čeka sudski pravorijek. Potom se na gradilištu dogodio nesretni slučaj u kojemu je poginuo jedan radnik, da bi posljednjih mjeseci trajala saga oko pristupnih cesta i izdavanja dozvola.

Investitori su, naime, od prethodne splitske vlasti dobili dozvolu za znatno veću izgrađenost, no zauzvrat su trebali izgraditi prometnice oko centra i predati ih u gradsko vlasništvo. Ispostavilo se da to nije učinjeno, već je zbog poteškoća oko otkupa okolnog zemljišta uređen tek jedan pristupni pravac - i to s cestom i rotorom manjih dimenzija, odnosno bespravnim. Stanari okolnog područja prosvjedovali su, no splitska vlast na koncu je ipak izdala uporabnu dozvolu za trgovački centar uz obećanje da će se u suradnji s Hrvatskim cestama urediti i pristup na Ulicu Zbora narodne garde, glavno cestovno čvorište na prilazu centru Splita. To se nije dogodilo i sasvim je realno da će idućih mjeseci trajati pravi prometni kaos u istočnom dijelu Splita.

Hipoteka od 30 milijuna eura

Povrh svega, otkrilo se da ni ova jedina pristupna cesta nije potpuno čista već je opterećena hipotekom Hypa na fantastičnih 30 milijuna eura. Gradski oci svejedno su dali sve potrebne dozvole tvrdeći da će se ovi problemi riješiti u hodu, no stručnjaci upozoravaju da je time otvorena realna mogućnost da banka u skoroj budućnosti ovrši splitski gradski proračun.

Okoliš novog blještavog trgovačkog centra također djeluje dosta apokaliptično, s potleušicama, polusrušenim kućama, ulicama bez nogostupa i bez javne rasvjete.

Nema parkinga za radnike

U danima uoči svečanog otvaranja brojni radnici zaposleni u trgovinama negodovali su jer je objavljeno da svoje automobile ne smiju parkirati u garaži s 2.500 mjesta, odnosno da njezino korištenje moraju plaćati 400 kuna mjesečno. Uprava centra zabilježila je registarske oznake njihovih vozila i zaprijetila da će već prvi put kada ih primijeti u garaži naplatiti 400 kuna, a drugi put im trajno zabraniti ulazak.

Na društvenim mrežama prosvjedovalo se jer je ionako slabo plaćenim radnicima nametnut visok dodatni trošak, a velikom broju njih i organizacijski problemi jer je ovaj dio grada slabo povezan javnim prijevozom. Čak su se pojavili i pozivi na bojkot centra 'zbog socijalne neosjetljivosti vlasnika'. Iz uprave Mall of Split za tportal su odgovorili da cilj ove odredbe kućnog reda nije ostvarenje dodatnih prihoda već stimulacija zaposlenika da koriste javni prijevoz i da se u garaži osigura što više slobodnog mjesta za građane. Tvrde da ova mjera 'nije strana ni u drugim trgovačkim centrima'.


'Osim što je centar dobro pokriven redovnim autobusnim linijama, s tvrtkom Promet smo u pregovorima o osiguravanju posebne linije za zaposlenike. Također, već smo u kontaktu sa zakupcima koji su spremni osigurati parking za svoje zaposlenike, na svoj račun', tvrde u splitskom Mallu.