VLASTITA SREDSTVA

Koliko su kandidati izvadili iz čarape za kampanju?

11.12.2014 u 13:49

Bionic
Reading

Sukladno odredbama Zakona o financiranju političke aktivnosti i izborne promidžbe, predsjednički kandidati u roku od tri dana od objave službene liste kandidata moraju objaviti okvirni iznos vlastitih sredstava koje namjeravaju potrošiti u kampanji. To su već napravili aktualni predsjednik Ivo Josipović, a i HDZ-ova kandidatkinja Kolinda Grabar Kitarović

Kako je objavljeno na web-stranici predsjedničkog kandidata Ive Josipovića, on u kampanji namjerava potrošiti 50.000 kuna vlastitog novca koje je uštedio od plaće.

Podsjetimo, sukladno Zakonu o financiranju političke aktivnosti i izborne promidžbe političke stranke, kandidati i nezavisne liste mogu financirati izbornu promidžbu iz vlastitih sredstava te iz donacija.

U roku od tri dana od službene objave liste kandidata, pretendenti za funkciju predsjednika RH dužni su javno objaviti na svojim web-stranicama, odnosno na web-stranicama političke stranke koja ih je predložila kao kandidate ili putem tiska okvirne podatke o visini i izvoru vlastitih sredstava koja namjeravaju utrošiti za izbornu promidžbu.

Aktualni predsjednik već je to učinio, a njegova glavna protukandidatkinja Kolinda Grabar Kitarović podatke namjerava objaviti tijekom dana.

Kako doznajemo u njezinom stožeru, HDZ-ova kandidatkinja Kolinda Grabar Kitarović u kampanju namjerava uložiti 200.000 kuna vlastitog novca, također iz ušteđevine.

Da taj novac doista i ima, potvrđuje i njezina imovinska kartica koju je jučer objavila na svojim web-stranicama. Naime, ondje je navela kako ima 170.000 eura obiteljske ušteđevine.

Kampanja se, uz vlastita sredstva, može financirati i donacijama koje se mogu uplaćivati do kraja izborne promidžbe do ponoći 26. prosinca. Fizička osoba može donirati najviše 30.000 kuna, a pravna do 200.000 kuna u jednoj godini, no od tih su ograničenja izuzete stranke čiji se kandidati natječu na izborima.