REFERENDUMSKA PROMOCIJA

Kad članovi Vlade nastupaju kao građani onda to nije reklama

26.11.2013 u 16:54

Bionic
Reading

Kad članovi hrvatske Vlade ne nastupaju osobno, već kao nositelji dužnosti pri čemu građane pozivaju da glasuju "za" ili "protiv" referendumskog pitanja o ustavnoj definiciji braka, tada takvo postupanje predstavlja referendumsku promidžbu, zaključilo je Državno izborno povjerenstvo (DIP)

DIP je takvo očitovanje dao odgovarajući na upit inicijative U ime obitelji jesu li Vlada i njeni članovi također sudionici referendumske promidžbe, odnosno na upit o referendumskoj promidžbi i praćenju njenog financiranja.

Po shvaćanju DIP-a sudionik referendumske promidžbe je bilo koja pravna ili fizička osoba koja u javnosti poduzima promidžbene aktivnosti tako da javno predstavlja i obrazlaže stavove koje govore u prilog ili protiv referendumskog pitanja.

DIP ne spori da promidžbene aktivnosti mogu iziskivati određene troškove, te da za podmirenje tih troškova trebaju određena sredstva – iz vlastitih izvora sudionika promidžbe ili iz donacija (u novcu, odnosno uslugama i proizvodima).

Samo ispunjavanje obrasca sa punim sadržajem (vlastita sredstva, donacije, ime i prezime donatora, vrsta donacije itd.) predstavlja ispunjenje načela transparnetnosti referendumske promidžbe, naglašava DIP koji je ranije objavio obrazac za prikaz tih podataka.

Povjerenstvo je ranije pozvalo sve sudionike promidžbe da, unatoč zakonodavnoj praznini, ali zbog dostignutih standarda, javno objave podatke o izvoru sredstava i visini troškova promidžbe te da to učinje najkasnije 24 sata prije referenduma.

Priznalo je pritom da propisi koji reguliraju provedbu referenduma ne obvezuju sudionike na objavu izvora i iznosa sredstava, niti ograničavaju ukupan iznos sredstava za tu namjenu.