Kontroverzni hit

Je li spin-off legendarne korejske serije reality show ili neetična zabava

30.11.2023 u 11:47

Bionic
Reading

Posljednji Netflixov hit je spin-off južnokorejske serije u kojoj natjecatelji svladavaju iste prepreke kao i fiktivni likovi s ciljem osvajanja četiri i pol milijuna američkih dolara

Odmah nakon emitiranja prve epizode sada već legendarne serije 'Squid Game' mnogi gledatelji su se zapitali kako bi se oni snašli da se nađu u poziciji fiktivnih likova koji se bore do smrti za 45,6 milijardi korejskih vona (oko 32 milijuna eura), dok ih cijelo vrijeme gledaju bogati sadisti. Netflix je kapitalizirao maštanje svojih gledatelja zato što je reality show baziran na seriji na vrhu njegovih ljestvica gledanosti diljem svijeta. Očekivano, nakon pet emitiranih epizoda pojavile su se kritike kako samog showa, tako i Netflixovih etičkih standarda.

Većina igara i setova reality showa 'Squid Game - The Challenge' (SGTC) rekreirana je u Ujedinjenom Kraljevstvu, a započeo je s 456 natjecatelja (većina iz SAD-a i UK-a) koji se, kao i u seriji, bore za novčanu nagradu, naravno bez smrtnog ishoda. Iako natjecatelji ne umiru u showu, ne nedostaje izdaja, makijavelizma i bezosjećajnosti da bi se dokopali do 4,2 milijuna eura, piše BBC. Želja za pobjedom kod nekih natjecatelja otišla je toliko daleko da pojedini prijete tužbom. Kako piše Global News, neki razmatraju mogućnost tužbe zbog ozljeda zadobivenih u reality programu, a one uključuju pothlađenost i oštećenje živaca. Odvjetnička firma Express Solicitors tvrdi da su ozljede natjecatelja posljedica loših sigurnosnih standarda na setu.

Squid Game Izvor: EPA / Autor: JUSTIN LANE

Glasnogovornik showa tvrdi da nema nikakvih tužbi natjecatelja. Psihologinja Pamela Rutledge u članku za Psychology Today piše da je on moralno upitan zato što nasilje, za razliku od originalne serije - u kojoj je ono borba protiv nejednakosti - koristi za promicanje igre među stvarnim ljudima, kojima su nedostatak empatije i nemilosrdnost ključni za veliku isplatu.

Tim Harcourt, kreativni direktor Studija Lambert, tvrdi da je na kraju dana to samo show i da na setu nema problema i nasilja između natjecatelja. John Hay, čelnik The Gardena, jedne od dvije produkcijske kuće koje stoje iza serije, rekao je za BBC: 'Nadam se da gledatelji razumiju da vodimo brigu o natjecateljima i da pritisak koji osjećaju ne dolazi od nas, nego od same igre koja je mentalno i fizički zahtjevna. Mi radimo sve da taj pritisak ostane u granicama normale.'