HIDROAVIONI OVO LJETO POVEZUJU JADRAN

Investicija realizirana tek nakon 13 godina borbe s birokracijom!

  • Autor: Leo Nikolić
  • Zadnja izmjena 26.05.2014 12:20
  • Objavljeno 26.05.2014 u 06:41
terminal za hidroavione

terminal za hidroavione

Izvor: tportal.hr / Autor: Leo Nikolić

Još krajem prošle godine izvijestili smo o 13-godišnjim nastojanjima njemačkog investitora iz tvrtke European Coastal Airlines (ECA) da uspostavi i realizira mrežu pristaništa i letova hidroavionima u Dalmaciji. Tada smo upozorili na brojne probleme s kojima su strani investitori bili suočeni, ali prema novim saznanjima, izgleda da će ta priča ipak na kraju sretno završiti

O tome smo razgovarali s vodećim ljudima iz tvrtke ECA Klausom Dieterom Martinom i Ianom Albersom. Za sada nam je Albers potvrdio početak letova i operacija kompanije 1. kolovoza ove godine, tri mjeseca kasnije od prošlogodišnjih najava, ali u okolnostima u kakvima je projekt nastajao to je definitivno velik uspjeh i iskorak.

Glavna baza i terminal za hidroavione kompanije ECA bit će lokacija Divulje - Resnik kraj splitskog aerodroma. Potvrđene su još četiri lokacije na kojima su investitori uspjeli ishoditi sve dozvole, a to su Jelsa, Korčula, Rab i Pula. Na još nekoliko potencijalnih lokacija traju pregovori, a radi se o sporom administrativnom procesu. O tome smo svojevremeno već pisali i upozoravali na prepreke na koje nailaze ozbiljni investitori u Hrvatskoj.

Konkretno, najveći problem su nadležnosti nad pomorskim dobrom, pri čemu se najčešće sudaraju interesi i nadležnosti općina, županija i države. U tom smislu posebno je bizaran slučaj Gradske luke u Splitu, na što je nedavno upozorio i splitski gradonačelnik Ivo Baldasar tražeći da Grad Split dobije ovlasti županije. To je naravno izazvalo buru u Županiji jer su u pitanju krupni ulozi.

Klaus Dieter Martin nije se dao smesti hrvatskom birokracijom

Klaus Dieter Martin nije se dao smesti hrvatskom birokracijom

Izvor: tportal.hr / Autor: Leo Nikolić


Tu se tek zapravo vidi u kakvom su kompliciranom okruženju djelovali u početku neiskusni njemački investitori koji su u međuvremenu shvatili pravila igre i nastavili uporno tražiti rješenja. Klaus Dieter Martin je uzbuđen mogućnošću da se napokon realizira projekt u koji je osim novca uloženo i mnogo entuzijazma i strpljenja.

Podsjetimo da je najveća drama nastala zbog mogućnosti da tvrtka ECA obavlja dio operacija u splitskoj luci Matejuški. Naime na Zapadnoj obali održan je i nautički sajam koji će vjerojatno prerasti u stalno privezište i nautičku marinu, unatoč negodovanju građanstva.

U međuvremenu je završen i remont prvog hidroaviona kompanije u Švicarskoj, u kojoj će se remontirati još dva hidroaviona koji će ovoga ljeta održavati linije na Jadranu. 'Što se nas tiče, spremni smo za operacije i letove već početkom lipnja, ali još čekamo sve papire. To je sada pozitivan ishod i bit ćemo strpljivi. U jednom trenutku situacija je izgledala gotovo beznadna, ali sada je već sve puno bolje i spremni smo. Najveći dio posla u ovom trenutku predstavlja nam organiziranje rezervacijskog sustava i radimo na tome', rekao nam je na kraju Ian Albers

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!