DRUGA NAJBOLJA

Hrvatskoj nagrada za kampanju o Zajedničkoj poljoprivrednoj politici

12.12.2013 u 16:51

Bionic
Reading

Hrvatska promotivna kampanja o Zajedničkoj poljoprivrednoj politici EU (ZPP) Europska komisija proglasila je drugom po redu najbojom u Europskoj uniji na konferenciji o provedbi europskihfondova u ponedjeljak održanoj u Bruxellesu

Kampanjom 'Europska budućnost hrvatskih poljoprivrednika' tijekom 2012. i 2013. godine Agencija za plaćanja u poljoprivredi informirala je proizvođače lecima, brošurama, plakatima i televizijskim spotovima o europskoj politici koja u godišnjem budžetu EU zauzima više od 40 posto sredstava, po čemu je ta politika najzastupljenija u tom proračunu.

Hrvatski projekt na briselskoj konferenciji 'Telling the Story'predstavila je Leticija Hrenković, glasnogovornica agencije, nakon čega je za njega glasalo gotovo polovina od osam stotina sudionika tog skupa iz svih zemalja članica EU.

'Kampanju smo temeljili na svjedočenjima proizvođača iz drugih novih zemalja članica EU s kojima se hrvatski poljoprivrednici lako mogu usporediti podjednako kulturološki i statistički. Oni su objasnila svoja iskustva o ZPP-u iz prve ruke. Zbog nacionalnog značaja partnerski mediji emitirali su te poruke besplatno ili po znatno sniženim naknadama', objasnila je Hrenković.

Priznanje je dodijeljeno u okviru ovogodišnjeg natjecanja CAP Communication Awards (Nagrade za komunikaciju o ZPP-u) na koji je bilo prijavljeno 118 projekata. U tri kategorije EU komisija odabrala je po tri konkurenta. U grupi s hrvatskim projektom najboljim projektom proglašen je španjolski projekt 'La Vaca Paca', koji je na djeci i široj javnosti zanimljiv način prikazao ekološke, kulturološke i društvene aspekte europske poljoprivredne politike. U konkurenciji inovativnih komunikacija prvu nagradu dobio je projekt rumunjske zaklade Fundatia Adept iz Transilvanije koji najnovije obavijesti o poljoprivredi proizvođačima dostavljaju SMS-om.

'Mnogi farmeri ne koriste internet, jer ga nemaju ili im je prekomplicirano pretraživati zbog brojnih drugih obaveza. Ali zato propuštaju mnogo važnih informacija. Zato im takve obavijesti šaljemo SMS-om, jer većina koristi mobitele', objasnio je Rumunj predstavljajući projekt.

Jedan od najvećih projekata bio je farmsUP! iz Grčke, koji je promovirao saznanja iz poljoprivrednih istraživanja i praktičnih projekata širom Europske unije i to na sve danas moguće komunikacijske kanale. Od društvenih mreža, Facebooka, Twitera i blogova, do televizijskim reklama i tiskovnih medija te javnih tribina i radionice, Grci iz tvrtke Militos Emerging Technologies and Services tamošnjim poljoprivrednicima dostavljali su informacije o ZPP-u. Iako je za grčku kampanju na briselskoj konferenciji glasalo svega 13 posto od osam stotina sudionika, ova kampanja odnijela je nagradu publike koja je glasala putem internetskih stranica Europske komisije što je autorima projekta značilo još više.

'Najviše smo htjeli poručiti da poljoprivrednik danas mora razmišljati i raditi kao poduzetnik, a za to je prije svega potrebne prave informacije', rekao je Jens Koslowsky, voditelj projekta farmsUP!, o kojem se više informacija nalazi na web stranici www.farmsup.eu.

Neki od projekata koji su sudjelovali u natjecanju financirala je Europska komisija. Za farmsUP! Grci su sredstva dobili iz fonda Lifelong Learning Programme iz Uprave za obrazovanje i kulturu.