NA GRADSKOJ SKUPŠTINI

Hoće li Zagreb izdati 200 novih taksi dozvola?

21.07.2016 u 09:07

Bionic
Reading

Na sjednici Gradske skupštine u četvrtak SDP-ovi i HNS-ovi gradski zastupnici tražit će ukidanje moratorija na izdavanje novih dozvola taksi prijevoznicima, a HNS-ov Tomislav Stojak uputio je i prijedlog da svaki pojedini taksi prijevoznik krajnjem korisniku može ponuditi popuste na svoju uslugu vožnje. Međutim, zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, premda ne odbacuje mogućnost ukidanja moratorija i kani poslati vlastiti prijedlog, poziva najprije na konsenzus s taksistima. HDZ pak prijedlog SDP-a i HNS neće poduprijeti jer smatra da je riječ o ad hoc rješenju problema, a potrebna je strategija

Gradska Skupština, podsjetimo, izglasala je potkraj prošle godine izmjenu Odluke o taksi prijevozu prema kojoj cijena za početak vožnje ne smije uključivati pravo na vožnju bez naknade te da je minimalna visina iznosa starta dana na izbor poduzetniku, dok su maksimalan iznos starta i cijene prijevoza po kilometru (16 kuna i šest kuna) unaprijed određeni. Također je odlučeno da natječaja za nove dozvole neće biti do srpnja 2017., nakon čega će ih se dodjeljivati svake četiri godine.

Odluka je, kao što smo već pisali, odmah bila izazvala niz reakcija, a vrlo brzo se oglasila i Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) ocijenivši da je odluka Gradske skupštine kojom se, između ostalog, onemogućava vožnju bez naknade i ograničava broj poduzetnika koji se bave tom djelatnošću, nepoželjna sa stajališta tržišnog natjecanja.

SDP i HNS traže ukidanje moratorija na taksi dozvole

SDP-ovi i HNS-ovi zastupnici uputili su Gradskoj skupštini prijedlog kojim traže ukidanje moratorija na izdavanje novih dozvola i traže da Grad raspiše dvjestotinjak novih dozvola, a kolega im iz HNS-a Tomislav Stojak uputio je i prijedlog odluke kojom bi svaki pojedini taksi prijevoznik krajnjem korisniku mogao ponuditi popuste na svoju uslugu vožnje odnosno omogućilo bi se formiranje promotivnih cijena, a sve unutar cijena koje je odredio Grad Zagreb.

Ovi prijedlozi među zagrebačkim taksistima, kao što je od ranije poznato, imaju i protivnike i podržavatelje pa tako jedni tvrde da taksista na tržištu zasad nema dovoljno pa kakvog bi onda smisla imalo izdavanje novih dozvola dok drugi upozoravaju da bi svi trebali podmirivati svoje financijske obaveze, ali to ne čine i takvi bi trebali izgubiti licence.

Bandić u potrazi za konsenzusom?

Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić na konferenciji za medije uoči sutrašnje sjednice Gradske skupštine naglasio je kako želi da se postigne kompromisno rješenje između ovih koji to zahtijevaju te onih s kojima imaju načelni dogovor da do 2020. nema novih koncesija. 'Bez konsenzusa s taksistima s kojima je konzultirana sadašnja odluka ne može se upućivati novi prijedlog odluke. Kad se postigne konsenzus, ja ću uputiti prijedlog Skupštini koja će to izglasati. Moramo naći kompromis', poručio je nakon obavljenih konzultacija s taksistima Bandić.

Gradonačelnik je dao košaricu i Stojakovu prijedlogu, podsjetivši u negativnom mišljenju da su 'odlukom propisani najviši iznosi u kunama za pojedinu uslugu autotaksi prijevoza, a propisano ne onemogućava autotaksi prijevoznike da slobodno formiraju cijenu unutar određenih najviših cijena, pa samim tim mogu učiniti uslugu pristupačnom korisnicima, čime se ne ograničava njihovu tržišna slobodu'. AZTN je, doduše, podsjetili smo ranije, utvrdio nešto drugačije.

HDZ nije za ad hoc rješenja

HDZ neće biti za prijedloge amandmana SDP-a i HNS-a o taksi prijevozu jer smatraju da vrijeme do isteka moratorija treba iskoristiti za analizu i zauzimaju se za to da se izradi strategiju, a ne za takva 'ad hoc rješenja jer to nikad nije dobro', poručio je na konferenciji za novinare na Britanskom trgu u Zagrebu Andrija Mikulić, šef zagrebačkog HDZ-a i predsjednik zagrebačke Gradske skupštine ispred koje će uoči početka sjednice gradonačelnika i zastupnike sutra dočekati nezadovoljni taksisti.