istraživanje

HAKOM: Korisnici elektroničkih komunikacija najviše vole pričati na mobitel

27.02.2021 u 09:00

Bionic
Reading

Korisnici elektroničkih komunikacija u Hrvatskoj najčešće, gotovo svi, koriste govornu uslugu u mobilnim mrežama, tek nešto manje njih i usluge pristupa internetu, a najmanje govornu uslugu u fiksnoj mreži, pokazalo je novo istraživanje HAKOM-a o navikama i iskustvima korištenja tih usluga u Hrvatskoj.

Riječ je, kako se doznaje iz HAKOM-a (Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti), o istraživanju iz prosinca 2020. na uzorku od tisuću ispitanika od 18 do 65 godina, koje je za HAKOM provela agencija Ipsos.

Po tome istraživanju, govornu uslugu u mobilnim mrežama koristi 98 posto ispitanih, a pristup internetu 81 posto, dok govornu uslugu u nepokretnoj mreži koristi njih 69 posto.

Većina korisnika ili 86 posto internetu pristupa u sklopu paketa usluga i to najviše putem pametnih telefona - 95 posto te prijenosnih računala - 86 posto, a sa stolnih računala internetu pristupa oko 50 posto anketiranih.

Samo manji broj ili 16 posto provjerava pritom i redovito brzinu pristupa internetu, a upravo je ta brzina prilikom odabira operatora korisnicima najvažnija, a zatim cijena paketa i kvalitetna korisnička služba.

Oko 35 posto korisnika je reklo do sada nikada nisu mijenjali operatora, 30 posto ih je to učinilo jednom, a 35 posto korisnika više puta, pri čemu su oni koji su to učinili kao razlogom najčešće navodilo niže cijene i/ili želju za većim brzinama pristupa internetu.

Na internetu su korisnici najviše zbog društvenih mreža, čitanja vijesti i drugih sadržaja na portalima, ali i zbog razgovora (chatanja), navigacije i javnih servisa ili e-usluga. U budućnosti bi najviše njih internet htjeli u većoj mjeri koristiti za rad na daljinu, njih 53 posto, te za obrazovanje, 47 posto.

Za sve te usluge manje su zainteresirani oni stariji od 55 godina i s nižim primanjima. Vezano za aplikacije, 72 posto ispitanih je reklo da ih izbjegavaju preuzimati iz nepoznatih izvora, želeći time najviše zaštititi osobne podatke - njih 66 posto, ali ih je ipak 53 posto navelo da redovito ažurira postavke privatnosti i brine o antivirusnim rješenjima.