AKCIJA BESPLATNIH PREGLEDA

Gotovo polovica vozila tehnički neispravna

  • Autor: Hina
  • Zadnja izmjena 17.07.2009 16:44
  • Objavljeno 17.07.2009 u 16:37
gužva autocesta

gužva autocesta

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Branislav Grgurović

Od 5462 vozila koja su sudjelovala u tradicionalnoj akciji besplatnog pregleda, više od polovice je bilo tehnički neispravno, ponajviše uređaji za kočenje te svjetla, izvijestio je danas Hrvatski autoklub (HAK)

Akciju Dane tehničke ispravnosti vozila provele su od 1. do 6. lipnja diljem Hrvatske 154 stanice za tehnički pregled vozila, Hrvatski autoklub i Centar za vozila Hrvatske pod pokroviteljstvom Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa.

Hrvatski autoklub ističe da je, za razliku od dosadašnjih 17 godina, kada se neprekidno smanjivao broj vozila na pregledu, ove godine u akciji sudjelovalo čak 128 posto vozila više nego prošle godine, a najviše se povećao broj osobnih vozila, kojih je bilo više od 98 posto.

Uz uređaje za kočenje (više od 1300 osobnih vozila) i svjetla (oko tisuću vozila), najviše je neispravnosti bilo na ovjesu i kotačima (593 osobnih vozila), ispušnom sustavu - EKO testu (581 osobno vozilo) te na motoru (478 osobnih vozila).

Najviše tehnički neispravnih vozila proizvedeno je 1998. i 1997. godine, što je indikativno jer je prosječna starost voznog parka u Hrvatskoj oko 10,5 godina. Raspon vozila s utvrđenom tehničkom neispravnošću proteže se od četiri vozila proizvedena 2008. do dva proizvedena 1969. godine.

Akciju HAK ocjenjuje uspješnom, osobito zato što su joj se odazvali većinom vlasnici vozila starijih od pet godina i oni koji sumnjaju da su im vozila neispravna, te izražava nadu da će - radi veće sigurnosti na cestama - ukloniti te nepravilnosti.

HAK ističe da bi više vozila trebalo doći na pregled jer je ovogodišnji broj pregledanih tek oko 0,27 posto od dva milijuna, koliko se procjenjuje da ih u Hrvatskoj ima.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi