POBRKANA VLADA

GONG demantirao 'grubu pogrešku' HTV-a

07.01.2012 u 13:57

Bionic
Reading

GONG je oštro reagirao na grubu pogrešku HTV-a koji je u 'Dnevniku' izvijestio da se GONG-ova analiza diskursa propagandnih spotova o EU odnosi na spotove nove Vlade i Delegacije EU koji su u spornom prikazani kao vizualna podloga izvještaja. Analiza se, međutim, odnosila samo na spotove MVPEI-ja iz mandata vlade Jadranke Kosor

Informacije iz priloga 'Dnevnika' HTV-a s konferencije za novinare GONG-a 5. siječnja, kao i njegova slikovna oprema, gledatelje je navela na krive zaključke, upozorava koordinatorica projekta Jelena Berković dodajući da je grubim netočnostima poslana potpuno iskrivljena, neistinita poruka gledateljima.

Ujedno, GONG izražava 'krajnju zabrinutost iskazanim manjkom profesionalnosti u pripremi Dnevnika HTV-a, koja je jedina od svih televizija s nacionalnom koncesijom krivo prenijela informacije, i to unatoč činjenici što je novinarima i urednicima čak pet sati uoči emitiranja priloga na raspolaganju bilo i detaljni izvještaj GONG-a te činjenici da su kritizirani spotovi jednostavno dostupni i putem interneta ovdje'. GONG je od HTV-a zahtijevao da demanti objavi u sinoćnjem Dnevniku, a o ovom slučaju obaviješteni su i Državno izborno povjerenstvo, predsjednik Ivo Josipović, ministrica vanjskih i europskih poslova Vesna Pusić i Delegacija EU u RH.

Demanti prenosimo u cijelosti.

Analiza diskursa propagandnih spotova o Europskoj uniji, predstavljena na konferenciji za novinare u GONG-u, odnosila se isključivo na 50 spotova Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija iz mandata Vlade Jadranke Kosor prikazanih tijekom listopada i studenog 2011, a ne, kako je izviješteno u prilogu HTV-a, na spotove nove Vlade, niti na spotove Delegacije Europske unije koji su u tom prilogu u Dnevniku prikazani kao vizualna podloga izvještaja. Ovako grubom pogreškom gledateljima je prenesena potpuno netočna poruka.

K tome, u prilogu HTV-a nisu preneseni ključni zahtjevi GONG-a koji se odnose na medije, i to prvenstveno na televizije s nacionalnim koncesijama i HTV kao javni medijski servis. GONG, naime, traži da:

• sve uprave i marketinški odjeli osiguraju jednake uvjete za medijsko oglašavanje u pogledu cijene, termina i minutaže, kako Vladi tako i svima drugim akterima u kampanji;

• Hrvatska televizija hitno obnovi emitiranje Euromagazina, kao vodeće specijalizirane emisije za pitanja europskih integracija;

• svi informativni programi u udarnim terminima osiguraju kvalitetno pripremljene debatne emisije, koje će osigurati iznošenje argumenata temeljenih na provjerenim informacijama.

Što se tiče Komunikacijske strategije nove Vlade, u prilogu nije prenesen preliminarni osvrt GONG-a. S jedne strane, on govori o značajnim pozitivnim pomacima u pogledu tretmana euroskepticizma te raznovrsnosti informativnih materijala i komunikacijskih kanala koje Vlada namjerava iskoristiti. S druge strane, kritizira se količinska premoć propagandnih u odnosu na informativne materijale, te zahtijeva da se osiguraju sredstva za tiskanje i distribuciju dodatnih primjeraka brošure „Što Hrvatskoj donosi članstvo u EU“, kao adekvatno sadržajnog informativnog materijala s detaljnim prikazom ishoda pregovora koji bi trebao poslužiti i kao podloga za medijske debate.