NOVI PUTNIČKI TERMINAL

Evo kako napreduju radovi u Zračnoj luci Zagreb

23.02.2015 u 16:22

  • +5

Švaljek i Hajdaš Dončić obišli gradilište novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb

Izvor: Pixsell / Autor: Davor Puklavec/PIXSELL

Bionic
Reading

Predstavnici vlasnika zagrebačke Zračne luke: Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, Sandra Švaljek, zamjenica gradonačelnika koja obnaša dužnost zagrebačke gradonačelnice, Stjepan Kožić, zagrebački župan te Dražen Barišić, gradonačelnik Velike Gorice posjetili su danas gradilište novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke Zagreb te izrazili zadovoljstvo napretkom radova

Ministra prometa Hajdaša Dončića i lokalne dužnosnike arhitekt Petar Rogošić uputio je u napredak i stanje radova te najavio najvažnije aktivnosti koje će biti provedene do kraja godine. Pritom je posebno istaknuta konstrukcija valovitog krova i postavljanje nosivih stupova koji su u tijeku. Kompletno postavljanje valovitog krova očekuje se do kraja ove godine.

Na gradilištu novog putničkog terminala dnevno je angažirano ukupno više od 900 radnika od kojih je 875 radnika hrvatske građevinske operative.

Novi putnički terminal zgrada je u četiri razine koja se sastoji od glavnog tijela pravokutnog tlocrta i dva asimetrična pira (zapadni pir za međunarodne odlaske i dolaske, istočni za domaći promet). Prve dvije razine koriste se za dolaske, a druge dvije za odlaske. Na sjevernu fasadu spojeno je osam aviomostova. Nosivi okvir zgrade sastoji se od kružnih stupova i greda od armiranog betona u kombinacijama raspona od 7,2 metra i 14,4 metra, s prednapregnutim betonskim pločama i četiri armiranobetonske jezgre u kojima se nalazi vertikalna komunikacija. Do razine odlazaka može se doći vozilima preko armiranobetonskog vijadukta na prednjem pročelju. Iznad betonske konstrukcije nalazi se valovita prostorna konstrukcija od čelika, koja kombinira krov glavnog tijela i pirova sa sjevernim pročeljem. Čelična konstrukcija stvara volumen dvostruke visine, na zemaljskoj i zračnoj strani. Južno, istočno i zapadno pročelje ravna je aluminijska zavjesa sa strukturalnim ostakljenjem. Krov je djelomično ostakljen, a djelomično prekriven najsuvremenijim aluminijskim pokrovom. Zgrada sadrži svu potrebnu infrastrukturu terminala zračne luke 21. stoljeća.


Da radovi doista dobro napreduju, uvažene goste uvjerila je zračni snimak iz prosinca 2014. koji je prikazao impozantne konture novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke Zagreb.

David Gabelica, član Uprave Međunarodne zračne luke Zagreb, pohvalio se i uspješnim prometnim rezultatima koji govore o povećanju broja kompanija i destinacija te povećanju prometa od 5,7 posto u 2014. U siječnju 2015. bilježi se nastavak rasta broja putnika od 11 posto, a takav trend pokazuje se i u veljači.

Uz predstavnike vlasnika zagrebačke Zračne luke, zadovoljstvo napretkom radova izrazio je i Bruno Mazurkiewicz, predsjednik Uprave Međunarodne zračne luke Zagreb.

OVE HRVATSKE TVRTKE SUDJELUJU U IZGRADNJI

Uz Viadukt, još su tri hrvatske građevinske tvrtke angažirane na projektu – Kamgrad za betonsku konstrukciju zgrade te unutarnje pregradne stijene – zidove, Zagreb Montaža Grupa za čeličnu konstrukciju krovišta i fasade te KFK Tehnika, kao izvođač radova na fasadi pročelja.

RTL Autor: RTL