GONG UPOZORAVA

Cjenici HRT-a u izbornim kampanjama moraju biti javni

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 02.12.2010 15:54
  • Objavljeno 02.12.2010 u 15:49
gong_295x96

gong_295x96

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal.hr

GONG je uoči saborske rasprave o konačnom prijedlogu zakona o HRT-u, pozvao javnost, napose saborske zastupnike, da obrate pozornost kako bi se kvalitetnije odgovorilo na pitanja kao što su transparentnost političkih izbornih kampanja, poštivanje profesionalnih novinarskih načela te osiguranje financijske neovisnosti i samoodrživosti javnog servisa

Kako bi se osigurala ravnopravnost i transparentnost financiranja izbornih kampanja te vjerodostojnost podataka koje će kandidati i stranke biti obvezni davati javnosti u skladu s konačnim prijedlogom zakona o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe, potrebno je s time uskladiti i konačni prijedlog zakona o HRT-u, stoji u GONG -ovu priopćenju.

Gongovci naglašavaju da cjenici oglasnog prostora neće biti javni, u skladu s amandmanom saborskog Odbora za informiranje, informatizaciju i medije, a drže trebali biti javni za oglašivanje u izbornim kampanjama kako bi se temeljitije mogla pratiti transparentnost financiranja izbornih kampanja i točnost financijskih izvješća stranaka i kandidata.

Smatraju i da bi se Hrvatski sabor kao političko tijelo trebao suzdržati od utjecaja na statut HRT-a kako bi javna radiotelevizija mogla uspostaviti kvalitetne mehanizme samoregulacije novinarske struke.

Nadalje, rezultati izjašnjavanja urednika i novinara o kandidatu za glavnog urednika i urednika informativnog programa ne bi smjeli biti protokolarni, već obvezujući zaštitni mehanizam novinara od nametanja iz profesionalnih ili etičkih razloga neprihvatljivih glavnih urednika ili promjena uređivačke politike.

Nema prave neovisnosti bez osigurane financijske strukture, a marketing HRT-a već je prethodnim izmjenama postojećeg zakona smanjen s prijašnjih 12 minuta. Daljnja radikalna smanjenja mogu štetiti sadašnjim programima, a budući specijalizirani kanali teško se mogu razvijati bez ikakvih ulaganja.

Stoga, u GONG-u smatraju da treba omogućiti primjereno trajanje promidžbenih poruka u svakom programu HRT-a u općim televizijskim programskim kanalima i to do devet minuta po satu, od 18 do 22 sata do šest minuta, a na specijaliziranim televizijskim kanalima do šest minuta.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi