RUMUNJSKI INVESTITOR

'Bit će otkaza u HŽ Cargu, ali se nadamo dobroj suradnji sa sindikatima'

13.08.2013 u 13:48

Bionic
Reading

HŽ Cargo postat će vlasništvo rumunjskog Feroviara, koji je dio Grampet Grupe na čelu s kontroverznim biznismenom Gruiom Stoicom, oko čega se u hrvatskoj javnosti podigla velika prašina zbog medijskih napisa da je Stoica pod istragom rumunjskih službi zbog utaje poreza i privatizacijskih prijevara u sektoru kargo prijevoza. Oana Popescu, direktorica odjela za odnose s javnošću i glasnogovornica Grampet Grupe, odbacila je te optužbe i naglasila kako proces privatizacije HŽ Carga žele učiniti što transparentnijim, jer je u njihovom interesu što prije započeti s poslom

'Za nas je akvizicija hrvatske tvrtke vrlo važna i zaokružuje proces onoga što radimo u čitavoj regiji. Također smo uključeni i u akviziciju rumunjskog željezničkog operatera, kao i bugarskog te se nadamo da ćemo u naš portfelj uključiti sve tri tvrtke. Osim u Rumunjskoj, poslujemo i u Njemačkoj, Austriji, Srbiji, Crnoj Gori, Bugarskoj, Mađarskoj, Moldaviji i Ukrajini. Preuzimanjem tih triju tvrtki privremeno ćemo zaustaviti ekspanziju naše grupe i više se fokusirati na unutrašnju konsolidaciju', kazala je Oana Popescu i naglasila kako nisu započeli ovaj proces bez prethodnog znanja o uvjetima privatizacije.

Popescu je odmah na početku rekla kako tvrtka nema nikakvog poreznog duga i da se radi o financijski vrlo solidnoj kompaniji. Što se tiče optužbi za privatizacijsku prevaru koja se vezuje uz Stoicu, Popescu je kazala kako riječ o istrazi koja traje osam godina te da Stoica u toj kompaniji već godinama nema udjela niti joj je ikada bio na čelu, kao i da je te 2004. imao u svom vlasništvu tek dvije dionice tog poduzeća. Za loš medijski rejting Popescu krivi političku scenu u Rumunjskoj u kojoj je 'Grampet Grupa postala kolateralna žrtva u borbi za političkom moći'.

'Znamo da će to biti težak proces i znamo da se ovdje radi o sudbini zaposlenika i znamo za planove hrvatske vlade o restrukturiranju. Voljni smo započeti pregovore s vašom Vladom u rujnu što je prije moguće. Vjerujem da smo na istoj strani i da je u interesu hrvatske vlade, kao i u našem interesu, da se završi privatizacija i da krenemo s poslom što je prije moguće. Naravno, nismo zainteresirani za kupnju hrvatske tvrtke bez znanja o tome što kupujemo i kako ćemo surađivati s Vladom jer je važna suradnja s Vladom, ali i sindikatima kako bi privatizacija bila što uspješnija', rekla je Popescu.

Popescu je dodala kako činjenica da imaju poslovno iskustvo na sličnim tržištima kao što je hrvatsko puno znači.

Popescu je istaknula kako žele modernizirati HŽ Cargo te je u okviru toga naglasila kako Grupa ima i vlasništvo nad tvornicama u Mađarskoj i Rumunjskoj koje se bave proizvodnjom i remontom lokomotiva i vagona i da su jedni od rijetkih koji nude cjelokupnu uslugu.

'Naravno, spremni smo uzeti u obzir i druge ponude ukoliko budu povoljne', rekla je Popescu na novinarski upit postoji li šansa da zatraži usluge Đure Đakovića koji je bio ponuditelj na natječaju za proizvodnju i remont teretnih vagona za HŽ Cargo.

O konkretnim brojkama Popescu nije mogla govoriti budući da proces akvizicije nije gotov i da ugovor još nije potpisan. Poznato je samo  kako je u planu restrukturiranje i smanjenje broja radnika, zbog čega se predstavnici Grampet Grupe žele što prije sastati i sa sindikatima s ciljem pronalaženja što boljeg načina za modernizaciju HŽ Carga. Popescu je samo dodala kako nije isključena mogućnost da u novoj upravljačkoj strukturi budu hrvatski menadžeri.

'Naš je cilj optimizirati menadžment i napraviti ga što snažnijim. Ne može se efikasno raditi bez uključivanja lokalnih ljudi, ali su nam potrebni i stručnjaci, a to je najbolji spoj', rekla je Popescu i dodala kako će zastarjela infrastruktura HŽ Carga sigurno zahtijevati više ulaganja, ali da u ovom trenutku još ne mogu znati  točno koliko.

Grampet Grupa (Grampet Group) privatna je tvrtka u gotovo stopostotnom vlasništvu rumunjskog poduzetnika Gruije Stoice, a neznatni dio pripada njegovu bratu. Prošle godine ostvarila je promet od pola milijarde eura i neto dobit od 28,22 milijuna eura.