POVIJESNO OTKRIĆE

• Zadnja izmjena 18.04.2014 07:13
  • Objavljeno 18.04.2014 u 07:13
Zemlja astronaut

Izvor: Sipa Press / Autor: N.A.S.A./SIPA

Međunarodna ekipa astronoma je otkrila prvi planet izvan sunčevog sustava velik poput Zemlje na kojem bi voda mogla postojati u tekućem stanju, što bi omogućilo život.

To otkriće potvrđuje vjerojatnost pronalaženja bratskih planeta Zemlje u našoj galaksiji Mliječnom putu, drže znanstvenici koje predvodi jedna žena astronom NASA-e čiji su radovi objavljeni u četvrtak u američkom časopisu Science.

'To je prvi egzoplanet veličine Zemlje pronađen u nastanjivoj zoni neke druge zvijezde', naglasila je Elisa Quintana, astronom SETI instituta u NASA-inom istraživačkom centru Ames, koja je vodila to istraživanje.

Ono što to otkriće čini posebno zanimljivim je da je taj planet nazvan Kepler-186f veličine Zemlje u orbiti oko jedne patuljaste zvijezde, manje i manje vruće od Sunca u umjerenoj zoni gdje voda može biti u tekućem stanju, precizirala je ona.

To područje se naziva nastanjivim jer život kakav je nama poznat i koji ovisi o postojanju vode, ima tamo najveće mogućnosti za razvoj, otkrili su znanstvenici.

Fred Adams, profesor fizike i astronomije na Sveučilištu Michigana, je rekao da se radi o važnom koraku za otkrivanje egzoplaneta identičnog Zemlji, što je zadatak misije Kepler.

Od blizu 1.800 egzoplaneta otkrivenih u posljednjih 20 godina, dvadesetak ih je u orbiti oko njihove zvijezde u nastanjivoj zoni. Ali ti planeti su bitno veći od Zemlje pa je teško odrediti jesu li plinoviti ili stjenoviti.

Kepler-186f se nalazi u zvjezdanom sustavu smještenom 490 svjetlosnih godina od Sunca i obuhvaća pet planeta veličine poput Zemlje, ali samo Kepler-186f je u nastanjivoj zoni, a ostali su preblizu zvijezdi.