PROTIV NAVLAKUŠA

Zanima li vas aplikacija koja 'čisti' vijesti?

28.01.2014 u 14:28

Bionic
Reading

Serijski poduzetnik Jason Calacanis uvjeren je kako siteovi poput BuzzFeeda i Business Insidera zagađuju pametne telefone. Evo kako ih misli počistiti

Prosječan smartphone ima puno manji prostor za prikaz vijesti nego laptopi i osobna računala. Stoga ga treba očistiti od izvora vijesti koji pumpaju posjećenost navlakušama, smatra Calacanis.


Njegovo je rješenje aplikacija Inside.com, koja gotovo u realnom vremenu plijevi vijesti s tisućama tema sve dok ne ostane samo ono što smatra najboljim novinarstvom danas.

Ideja je jednostavna: naći dobre novinarske članke, istaknuti ih i preusmjeriti promet na njih. Izvor vijesti biva pritom nagrađen linkom na site. Nema potrebe za galerijama, popisima i naslovima koji nemaju veze s tekstom.

Neće blokirati siteove čiji im se sadržaj ne sviđa, ali će tražiti jedinstvene, kvalitetne priče, oslanjajući se na popis izvora koji donose važne nove vijesti i proizvode više originalnog sadržaja, poput New York Timesa ili Reutersa.

To ne znači kako će izbjegavati teme i naslove koje se mogu smatrati navlakušama - u aplikaciji se mogu naći čudni primjerci poput priče o čovjeku koji je pojeo mačiće za večeru s prijateljima.

Inside je tek jedan u nizu pokušaja filtriranja vijesti za korisnike mobilnih uređaja. Nešto slično pokušavaju u Twitteru, Flipboardu, Yahoou, Feedlyju i drugdje. Dosad još nitko nije polučio značajniji uspjeh.

Osnovni format koji Calacanis koristi je sažetak znakova, s naslovom i sedam do deset činjenica. Planira objavljivati 700 do 1.000 objava dnevno i ponuditi više od deset tisuća tema do kraja godine.

Njegovi urednici istaknut će najvažnijih 25 članaka svaka 24 sata, a korisnici će moći birati teme koje će pratiti na svojim uređajima te ih ocjenjivati. Palac gore će biti signal za to da žele još sadržaja vezanog uz tu temu, palac dolje za to da ih nešto ne zanima.

Potezom prsta po zaslonu lijevo i desno moći će pristupiti sličnim člancima. Pretraživanja zasad nema, ali ga planiraju dodati.

Prihode Calacanis namjerava ostvarivati nativnim oglašavanjem. Ne žuri mu se - tvrtka ima dovoljno gotovine za nekoliko godina poslovanja bez prihoda.

Inside će biti dostupan za iOS, Blackberry i internet. Verzija za Android stići će kasnije ove godine, piše CNET