SVE MANJE POSLA ZA LJUDE

Uskoro bi nam osiguranje mogli prodavati roboti

08.02.2016 u 07:36

Bionic
Reading

Sve pametniji strojevi znače sve više poslova za koje ne trebamo ljude. Idući na redu bi mogli biti osiguravatelji, a nakon njih - tko zna

Snejina Zacharia na čelu je startupa Insurify iz Cambridgea u američkoj saveznoj državi Massachusetts čiji se cilj pomoći u snalaženju u labirintu konkurentskih osiguravateljskih tvrtki i njihovih zbunjujućih ponuda.

I naglavce preokrenuti industriju automobilskog osiguranja, koja u Sjedinjenim Državama generira 220 milijardi dolara godišnje. Startup je privukao dva milijuna dolara ulaganja dosad.

Glavni je alat te 39-godišnje bivše direktorice u Gartneru, porijeklom Bugarke, robot u obliku pametnog softvera.

Nazvan je Evia (što je skraćenica od 'expert virtual insurance agent', stručni virtualni osiguravajući agent). Uslika li vlasnik auta u SAD-u svoju registarsku pločicu i pošalje ju Eviji, dobit će zauzvrat nekoliko pitanja SMS-om i, za nekoliko trenutaka, najbolju ponudu kao rezultat pretrage 82 osiguranja.


Malo koji tehnološki trend toliko prijeti izbacivanju ljudi iz poslovnih procesa kao što je to slučaj s pametnim strojevima, računalnim programima koji razumiju ljudski jezik, mogu u kratko vrijeme obraditi ogromne količine podataka, prepoznati i protumačiti obrasce, pa čak i sami učiti.

Strah od strojeva nije ništa novo. Gotovo svaki tehnološki napredak tijekom proteklih dvjestotinjak godina za sobom je povukao crne prognoze o masovnim otkazima. Uglavnom se to nije pokazalo točnim jer bi izgubljene poslove nadomjestili novi.

Ovog puta stvari bi mogle biti drukčije jer bi pametni strojevi mogli zamijeniti (ili bar radikalno izmijeniti) poslove koje se dosad smatralo nedodirljivim kad je automatizacija u pitanju.

Prognoze govore o nestanku ljudi iz velikih dijelova ekonomije tijekom idućih deset do 15 godina.


Računovođe to već počinju osjećati zbog servisa poput Intuitovog Turbo taxa, koji ima 29 milijuna korisnika. Dolazak autonomnih vozila i velika ulaganja u to područje ne najavljuju svijetlu budućnost vozačima svih vrsta. Čak bi se i odvjetnici mogli naći na putu prema birou za zapošljavanje jer su tvrtke već počele koristiti algoritme za pretraživanje i obradu dokumenata.

Ni kreativne djelatnosti neće biti pošteđene. Ipsy ima softver koji će vam odabrati šminku koja vam pristaje, Le Tote odjeću, a Stylyze unutarnje uređenje doma.

Na popisu poslova koje će preuzeti roboti, koji je objavio BBC prošle godine, nalazi se 366 zanimanja, među kojima su djelatnici u bankama i poštama, tipkačice, telefonska prodaja...

Više:CNET