POPULARNOST ODMAŽE

Tesla muku muči s teškim optužbama za kvalitetu i zataškavanja

12.06.2016 u 08:27

Bionic
Reading

Kako Tesla Motorsu drastično raste popularnost, bilo je samo pitanje vremena kada će se otkriti i prvi problemi - uvjetno rečeno. Analitičari i razne medijske ličnosti proteklih mjeseci udaraju na sve moguće točke, razbijajući romantični prikaz tvrtke Elona Muska. Pored navođenja problema koji to i nisu ili tek spadaju u sfere teorija, neka od izvješća govore i o onim stvarnima vezanim uz kvalitetu

Na Voxu je ovih dana tako izašao tekst u kojem je Timothy B.Lee intervjuirao industrijskog analitičara Edwarda Niedermeyera. On je pak od samih začetaka znao imati potpuno pogrešne postavke predviđajući brzu smrt Tesla Motorsa, no stvar je sada nešto složenija. Niedermeyer navodi kako, uz rast proizvodnje, Tesla Motors ima sve većih problema s kontrolom kvalitete svojih vozila, a što bi trebalo kulminirati s električnim vozilom za masovno tržište - Modelom 3.

Ovaj analitičar vjeruje kako je osnovni problem Tesla Motorsa zapravo 'kultura', suprotna od onoga što je primjerice gajila Toyota - posebno pri prodoru na američka tržišta. I dok su Japanci brižljivo iz godine u godinu formirali sliku kompanije kao one koja maksimalno brine za kvalitetu proizvedenog čemu svjedoči povjerenje kupaca, kod američke mlade kompanije sve je 'na brzinu' - od rasta pa do kontrole. U Norveškoj se, primjerice, niz kupaca javio s problemom prilično 'agresivne plijesni' u krovnom prozoru.


Tesla Motors, naravno, uglavnom uklanja ove probleme kako stvari idu naprijed, no kontrola će postati samo gora što budu morali proizvesti više vozila. Upravo stoga Niedermeyer spominje potencijalne probleme Modela 3. Vjeruje da je Tesla Motors premlada i da na neki način predstavlja poglede iz industrije koji stižu iz ranije ere proizvodnje automobila.

Niedermeyer smatra i kako su kupci ovih, ruku na srce, skupih vozila mnogo manje skloni biti nezadovoljni plaćenim nego li će to biti kupci kudikamo jeftinijeg Model 3. 'Posrijedi je nešto posve suprotno od uobičajene zablude kod skupih vozila. Što je vozilo jeftinije, ljudi će se više oslanjati na njega i višu će ulogu igrati kvaliteta i pouzdanost', rekao je Niedermeyer za Vox

A ima tu i drugih navoda, koji imaju veliki potencijal pokvariti ugodnu sliku u kojoj Tesla Motors uživa u medijima i javnosti. Jedan od njih je izvješće Automotive Newsa, u kojem stoji da je NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) ukorio Muskovu kompaniju. Tesla Motors je navodno tražio od kupaca potpisivanje posebnih ugovora nakon popravki vozila. U njima je sadržaj navodno onemogućavao raspravljanje kupaca o potencijalno opasnim sigurnosnim problemima s regulatorima.

NHTSA je za Automotive News izjavila kako su odmah informirali Teslu da je takva stavka u ugovorima nedopustiva te da očekuju potpuno uklanjanje sadržaja koji onemogućuje kupcima da se žale na potencijalno velike probleme. Paralelno s tim, Reuters je pisao kako NHTSA već nadgleda probleme kupaca koji su oni imali s ovjesom Modela S.

Sve ovo je eskaliralo do toga da je Tesla Motors na svom blogu objavio opširan tekst 'Zrno soli'. U njemu stoji da nisu otkrili nikakve probleme s ovjesom te da NHTSA nije otvorio službenu istragu u moguće probleme. Navodi i kako su tvrdnje iz NHTSA o problematičnom 'ugovoru' s kupcima potpuno lažne te da nikako ne bi dopustili takvo što.

Napali su i analitičara kojeg je intervjuirao Vox, pri tom mu pogrešno napisavši i prezime. 'Niedermayer je ista nježna dušica koja je pisala blog o tom kako je Tesla Motors umire 19. svibnja 2008. godine i brojao koliko je preostalo do smrti kompanije. (...) Možda bi bilo zgodno uzeti ono što Niedermayer piše sa zrnom soli', zaključuje Tesla Motors dodavši da ponekad i naprave kakvu grešku te da nikad nisu tvrdili da su savršeni. 'S tim rečenim, vjerujemo kako radimo pravu stvar, a kada zakažemo stvari odmah pokušamo popraviti.'