97 STUPNJEVA CELZIJA

• Zadnja izmjena 25.03.2011 13:29
  • Objavljeno 25.03.2011 u 12:22
asteroid jupiter planet svemir

Izvor: Sipa Press / Autor: Sipa Press

Astronomi su pronašli najhladniju dosad poznatu zvijezdu. Temperatura njezine površine iznosi 97 stupnjeva Celzija, a od Zemlje je udaljena 75 svjetlosnih godina

Astronomi sa Sveučilišta na Havajima predvođeni Michaelom Liuom pronašli su zvijezdu s najnižom temperaturom površine poznatu ljudima. Takve hladne zvijezde se nazivaju smeđim patuljcima ili propalim zvijezdama. One imaju kemijska svojstva zvijezde, ali im masa nije dovoljno velika da proizvede pritisak potreban za stvaranje nuklearne fuzije u njihovoj unutrašnjosti. Najhladnija zvijezda je službeno nazvana CFBDSIR 1458 10b.

Novootkrivena zvijezda se nalazi u paru s još jednim smeđim patuljkom, a otkriveni su teleskopom Canada-France-Hawaii na vrhu planine Mauna Kea na Havajima.

Zadnjih godina znanstvenici pretražuju svemir u potrazi za smeđim patuljcima pokušavajući definirati granicu između onoga što nazivaju planetom i onoga što nazivaju zvijezdom. CFBDSIR 1458 10b spada u sivu zonu jer je temperatura njegove površine 97 stupnjeva Celzija i na pragu je nečega što bi moglo imati atmosferu s vodenim oblacima. Do otkrića CFBDSIR 1458 10b najhladniji poznati smeđi patuljak je imao temperaturu površine od 270 stupnjeva Celzija.

Rekord ekipe s Havaja bi uskoro mogao pasti u drugi plan jer NASA-ini znanstvenici koji rade s teleskopom Spitzer Space upravo pokušavaju potvrditi svoje otkriće smeđeg patuljka koji bi mogao imati temperaturu površine 30 stupnjeva Celzija.

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi