RASKOL ZBOG KONKURENCIJE

Počelo je letjeti perje između Alphabeta i Ubera

31.08.2016 u 15:38

Bionic
Reading

Alphabetov David Drummond izašao je iz Uberovog odbora, što se tumači kao znak rastućeg jaza između dvije tvrtke zbog konkurencije u područjima kao što su automobili bez vozača

Alphabet je postao jedan od najvećih ulagača u Uber 2013. godine, kada su investirali 258 milijuna tijekom rane runde prikupljanja financijskih sredstava. No, dvije su tvrtke od tada postaju sve žešći konkurenti.

Kako je suparništvo raslo, tako je David Drummond - viši dopredsjednik za korporativni razvoj u Googleu, koji posluje u sklopu Alphabeta - prije nekoliko mjeseci prestao dolaziti na sastanke Uberovog odbora, a i formalno dao ostavku početkom ovog mjeseca.

Objavio je taj potez nakon što se u medijima pojavila priča u kojoj se navodi kako su mu blokirali pristup na sastanke odbora godinu dana, pravdajući ga 'preklapanjima između dvije tvrtke'. Google Ventures ostat će i dalje ulagač u Uber, a Google će biti njegov partner, naveo je.


Jedno od malobrojnih područja na kojem dvije zavađene tvrtke i dalje surađuju su Google Maps, za čije korištenje Uber plaća Alphabetu. No, Uber nastoji smanjiti svoju ovisnost o njima i odvojio je 500 milijuna dolara za razvoj vlastitog sustava digitalnih mapa.

Sukob je nalik onome u kojem su se svojedobno zakrvili Google i Apple oko Androida. Googleov Eric Schmidt sjedio je na sastancima Appleovog odbora od 2006. dok je Google potiho razvijao vlastiti operativni sustav za mobitele, koji se s vremenom prometnuo u najvećeg rivala iOS-u.

Do eskalacije između Ubera i Alphabeta je došlo nakon što je Uber odlučio razvijati vlastiti istraživački centar za autonomna vozila u Pittsburghu, kao i nakon najave da će idućeg mjeseca upogoniti prve taksije bez vozača.

Uber je također preoteo nekoliko bivših visoko rangiranih Alphabetovih direktora putem akvizicije Otta, startupa koji se bavi razvojem kamiona bez vozača.

S druge strane, Alphabet je počeo ulaziti u Uberovo područje testirajući usluge dijeljenja vozila u Izraelu i San Franciscu te planovima lansiranja vlastite aplikacije za usluge prijevoza, a i pojačavaju nastojanja za komercijalizaciju vozila bez vozača.