STIŽE CLEAR HISTORY

Ovih pet stvari trebate znati oko najavljenog brisanja podataka na Facebooku

02.05.2018 u 22:43

Bionic
Reading

Kako je najavio njen šef i suosnivač Mark Zuckerberg tijekom godišnje konferencije F8, najveća društvena mreža svijeta trebala bi razmjerno uskoro upogoniti alat koji će omogućiti brisanje podataka na Facebooku, ali ne potpuno

1. Što je Clear History?

Clear History novi je alat Facebookov za zaštitu privatnosti pomoću kojeg možete pregledati i brisati podatke koje je najveća društvena mreža svijeta prikupila na web odredištima i aplikacijama koje koriste njene oglase i analitičke alate.

TEHNO SAVJETI

Pet učinkovitih načina na koje možete saznati prate li vas online

Pogledaj galeriju

Mark Zuckerberg je novi alat usporedio s brisanjem internetskih kolačića (cookies) iz povijesti surfanja webom u web pregledniku, s time da ćete na Facebooku moći obrisati podatke o tome što ste kliknuli, koja ste web odredišta posjetili i tome slično. Alat će biti pridodan postojećem setu alata za zaštitu privatnosti.

2. Što je tu novo?

Alat još nije gotov, pa ne možemo dati definitivan odgovor na to pitanje. No, sudeći po najavi dobit ćemo mogućnost pregleda i brisanja podataka na jednom mjestu, što dosad nije bilo moguće.

3. Koliko će Clear History biti koristan?

Sve dok ne vidimo kako će konkretan alat funkcionirati u praksi možemo samo nagađati koliko će doista biti koristan. Mogućnost uklanjanja podataka nedvojbeno će biti korisno onima koji žele veću razinu kontrole nad svojim podacima online. No, puno je pitanja na koja trenutno nemamo odgovore. Recimo, koliko često će trebati brisati podatke kako bi to imalo bar kakvog-takvog utjecaja?

4. Kakve bi posljedice brisanje podataka moglo imati?

Odlučite li se na brisanje, Facebook će ukloniti sve podatke po kojima vas je moguće prepoznati, ali će vaše podatke i dalje nuditi razvojnim programerima pomiješane s podacima drugih korisnika.

Iz Facebooka su upozorili kako bi brisanje podataka moglo utjecati na iskustvo korištenja te društvene mreže, ali i vanjskih servisa.Primjerice, moguće je kako ćete se morati ponovno logirati u web odredišta koja koriste Facebook Login i vidjeti vama osobno manje relevantne oglase.

  • +19
Mark Zuckerberg – saslušanje Izvor: Pixsell / Autor: Douliery Olivier/ABACA/PIXSELL

U kojoj mjeri će to korisnicima biti problem ostaje za vidjeti. Što se razvojnih programera i oglašivača tiče, puno toga će ovisiti o tome koliko će se ljudi odlučiti na brisanje te koliko će često to činiti.

5. Kad će Clear History postati dostupan?

Još je uvijek u razvoju. Točan datum kad će ga u Facebooku upogoniti nije još poznat, ali to bi se trebalo dogoditi nekad tijekom nadolazećih mjeseci.