OLDTIMER ODUŠEVIO

Opportunity našao najjače dokaze uvjeta za život na Marsu!

12.06.2013 u 13:25

NASA je ovih dana objavila da je njezin rover Opportunity na Marsu nedavno pronašao jedno od najznačajnijih otkrića u povijesti istraživanja tog planeta

Naime, robotizirano je vozilo u stijeni nazvanoj Esperance pronašlo minerale gline što znači da je u davnoj prošlosti dugo vremena bila u kontaktu s vodom. Budući da glina na Zemlji nastaje u pH neutralnoj, odnosno pitkoj vodi, ovo je otkriće do sada najjači dokaz da je Mars mogao imati uvjete povoljne za razvoj života. Svi raniji tragovi ukazivali su na postojanje vode koja je bila previše kisela da bi ga podržavala.

'Ovu vodu biste mogli piti... to je vrsta kemije koja je mogla dovesti do nastanka života', rekao je NASA-in suradnik Steve Squyres, profesor astronomije na Cornell Universityju u New Yorku.

Opportunity je na Mars lansiran u siječnju 2004. U agenciji su se nadali da će preživjeti barem 90 Marsovih dana koji su 40 minuta duži od zemaljskih. No od tada je prošlo već 3.300 dana, a oldtimer i dalje radi iako mu robotizirana ruka polako otpada, solarne ploče gube djelotvornost, a uz to mora ići unazad jer je istrošen.

'Rover bi mogao potpuno zakazati u svakom trenutku. Dakle, svaki je dan poklon', rekao je menadžer projekta John Callas.

Opportunity je ovih dana krenuo prema planini koja se zove Solander Point, međutim, pitanje je hoće li preživjeti putovanje.

Potvrda da je na Marsu bilo gline, a možda i uvjeta za život nedavno je otkrivena i na jednom meteoritu s Crvenog planeta koji je pronađen na Antarktici. U njemu su otrkivene velike koncentracije borona koji je mogao imati ključnu ulogu u nastanku ribonukleinske kiseline (RNK) koja je jedan od najvažnijih blokova života. Naime, u nazočnosti borona riboza se spontano stvara i stabilizira. Istraživanja su pokazala da bez njega stvaranje riboze na Zemlji nije moguće.