U SURADNJI SA SPACEX-OM

NASA je uspješno lansirala satelit kojim će otkriti tajne crnih rupa i umirućih zvijezda

09.12.2021 u 14:33

NASA-in satelit pod imenom Imaging X-ray Polarimetry Explorer (IXPE) početkom je tjedna uspješno poslan u svemir. IXPE je prema zvijezdama poletio u spremniku SpaceX-ove rakete Falcon 9

SpaceX-ova raketa Falcom 9 u utorak je lansirala nov NASA-in satelit dizajniran za promatranje nekih od najtajnovitijih objekata u poznatom svemiru, uključujući crne rupe. Obzevatorij Imaging X-ray Polarimetry Explorer (IXPE) dizajnirala je NASA u suradnji sa ISA-om (Talijanskom svemirskom agencijom).

IXPE u sebi nosi tri teleskopa koji mogu mjeriti polarizaciju X-zraka koje dolaze iz zvjezdanih izvora visoke energije, uključujući crne rupe i ostatke supernova. Drugim riječima, znanstvenici će uz pomoć IXPE-a otkriti tajne fizike koje se nalaze iza tih tajnovitih objekata, piše Business Insider.

'IXPE će nam prikazati koliko je svemir oko nas zapravo nasilan - promatrat će rezultate eksplozija zvijezda i silovitih crnih rupa u središtima galaksija - kao nikad do sad.' rekao je Thomas Zurbuchen, pomoćni administrator iz NASA-inog Direktorata za svemirske misije u Washingtonu.

ekskluzivno

[FOTO] Prizori koji ostavljaju bez daha: Pogledajte najbolje fotografije svemira snimljene u 2021. godini

IXPE je u utorak lansiran sa Kennedy Space Centera u Floridi. Cijena mu iznosi oko 214 milijuna dolara. NASA je nakon toga putem Twittera prikazala satelit kako tiho otplutava prema Zemljinoj orbiti.

Prva 'meta' promatračnice bit će maglica Rakovica u kojoj se nalaze ostaci mrtve zvijezde.