JE LI GA NEKAD BILO?

NASA će 2020. godine na Marsu tražiti život na ove tri lokacije

14.02.2017 u 08:22

Na ljeto 2020. godine sa Zemlje će put Marsa krenuti još jedan napredni rover, izgledom vrlo sličan Curiosityju, no potpuno drugačijih instrumenata i misije. Među glavnim ciljevima je i analiza tla s tri odabrane lokacije, kako bi se otkrilo je li na Crvenom planetu ikad bilo života

Nadolazeća misija je od goleme važnosti, posebno s obzirom na nedavno otkriće kako na Marsu jednostavno nije bilo dovoljno CO2 da se na njemu zadrži tekuća voda. NASA je ovih dana u suradnji s brojnim znanstvenicima odabrala tri potencijalne lokacije za bušenje tla i analizu uzoraka na Marsu.

Istraživačka grupa je analizirala brojne slike i podatke koje je poslao Mars Reconnaissance Orbiter te odabrala lokacije za koje vjeruju da bi možda mogle kriti odgovor na pitanje o životu na ovom hladnom tijelu. Jedna od lokacija je krater Jezero, za kojeg se vjeruje da je bio golemo drevno jezero spojeno na veliku rijeku koja je u njega nanosila sedimente. Druga lokacija je Northeast Syrtis, za koju se vjeruje da je imala vruće izvore vode pod svojom površinom. Posljednja odabrana lokacija je Columbia Hills, kontroverzni izbor kojeg je već posjetio rover Spirit. On je tamo pronašao uzorke tla slične onima koji predstavljaju hidrotermalne mineralne naslage na Zemlji.

Tri odabrane lokacije za analizu tla
Tri odabrane lokacije za analizu tla Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NASA

Mars 2020 će provesti (planiranih) dvije godine na Crvenom planetu bušenjem i prikupljanjem uzoraka. Oni bi se u jednom trenutku trebali vratiti na Zemlju za detaljnu analizu, međutim, to ovisi o sljedećoj misiji. NASA još uvijek planira kako točno vratiti uzorke natrag na Zemlju.

U slučaju uspjeha, to će biti prvi komadi tla s Marsa koje će se istražiti na Zemlji, a da nisu meteoriti.

NASA