JEZIVO IMPRESIVNO

Najnovije fotografije iz NASA-e izgledaju kao svemirska verzija dekoracija za Halloween

• Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 30.10.2019 14:21
  • Objavljeno 30.10.2019 u 14:21

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal/NASA

Američka svemirska agencija nedavno je na društvenim mrežama objavila niz fotografija svemira koje izgledaju kao svemirska čudovišta - jedna podsjeća na opakog duha, dok druga izgleda kao kozmička izrezbarena bundeva

Ako ste mislili da samo klinci i susjedi u ovo doba godine rezbare bundeve i razmišljaju o maskama za Halloween, prevarili ste se. NASA je početkom tjedna objavila dvije 'jezive' svemirske fotografije sunca i zviježđa koje neodoljivo podsjećaju na scene iz filmova strave.

Ljutiti duh

Na prvoj vidimo priliku koja podsjeća na lice ljutitog duha, a zapravo se radi o posljedicama sudara dviju galaksija kojeg je ovog lipnja snimio Hubble. Svako 'oko' je središte jedne galaksije, dok je vanjski plavi rub zapravo roj mladih novonastalih zvijezda. 'Nos' i 'usta' su također skupine mladih zvijezda, pišu stručnjaci iz američke agencije.

tportal

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NASA, ESA, and J. Dalcanton, B.F. Williams, and M. Durbin (University of Washington) The head-on collision will give the galaxi

Kataklizmički sudar dviju galaksija stvara vrlo rijetku kozmičku pojavu - svjetli prsten koji 'gori' oko sto milijuna godina. Nakon jedne do dvije milijarde godina, dvije galaksije će se u cijelosti spojiti. Ako vas ova kozmička prikaza plaši, ne brinite - ona je od Zemlje udaljena oko 704 milijuna svjetlosnih godina.

Najbolje fotografije svemira

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NASA / JLP

Užarena bundeva

Na drugoj objavljenoj slici možemo vidjeti nešto što strašno podsjeća na izrezbarenu bundevu. Ova kozmička 'dekoracija' zapravo je naše sunce. Fotografiju je 2014. snimio Solar Dynamics Observatory te je, uoči Halloweena ovog tjedna ponovno objavljena putem Twittera. Na njoj možemo vidjeti magnetski aktivna područja koja se mogu zabilježiti u atmosferskom omotaču našeg sunca.

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NASA / GSFC / SDO

'Ova slika povezuije dvije valne duljine - 171 i 193 angstroma, odnosno plavu i zlatnu, kako bi stvorila prilično halloweeenastu prikazu' piše u objavi.