ISTRAŽIVANJE

Kupujemo više online, ali u inozemstvu

02.07.2015 u 14:23

Bionic
Reading

Istraživanje MasterIndex otkrilo je povećanje internetske kupovine, uglavnom u inozemstvu, kao i sve veću popularnost beskontaktnih i mobilnih plaćanja, Kartice koristimo svakodnevno, a online najčešće kupujemo odjeću, obuću i elektroniku

Rezultati istraživanja 'MasterIndex', kojeg je MasterCard proveo u suradnji s GfK centrom za istraživanje tržišta u svibnju ove godine na uzorku od 1.006 korisnika bankarskih usluga starih od 18 do 55 godina starosti, pokazali su kako građani hrvatske upoznati s pogodnostima beskontaktnih plaćanja, a zabilježeno je i povećanje internetske trgovine, kao i beskontaktnih te mobilnih plaćanja.

Očekivano, 92 posto ispitanika posjeduje barem jednu platnu karticu, od kojih 86 posto posjeduje debitnu, a 28 posto kreditnu karticu. Gotovo polovica korisnika kartica (45 posto) koristi ih za svakodnevnu kupovinu.

Kartice se najviše koriste za kupovinu odjeće i obuće (75 posto), plaćanje goriva (60 posto), kupovinu hrane i pića (60 posto) te internetsku kupovinu (44 posto). Prilikom plaćanja na prodajnim mjestima, gotovina se najviše koristi za iznose do 100 kuna, no kad su u pitanju iznosi iznad 100 kuna 42 posto korisnika kartica kaže kako su debitne kartice njihov prvi izbor plaćanja.


Rezultati su također pokazali kako su Hrvatima programi vjernosti najatraktivnija dodatna pogodnost korištenja kartica (67 posto), kao i plaćanje na rate (46 posto), a slijede ih popusti u brendiranim trgovinama (48 posto).

Čak 81 posto Hrvata povremeno kupuje putem interneta, što je porast u odnosu na listopad 2014. godine (76 posto) i svibanj 2014. (73 posto). Nešto manje od trećine (28 posto) ispitanika putem interneta kupuje barem jednom tjedno ili jedan do dva puta mjesečno.

Proizvodi i usluge koje Hrvati vole kupovati na internetu su odjeća, obuća i slični modni dodaci (60 posto) te elektronika (48 posto). 43 posto ispitanika najčešće kupuje u stranim internetskim trgovinama, dok samo 17 posto kupuje u domaćim.

Najčešće spominjani razlozi za internetsku kupovinu su povoljne cijene i popusti (71 posto). Također, 50 do 54 posto ispitanika kao prednost internetske kupovine ističe činjenicu da ne moraju osobno otići u trgovinu, da su neki proizvodi dostupni isključivo u internetskim trgovinama koje također pružaju i široku paletu proizvoda te da su stalno otvorene.


30 posto svih korisnika kartica povećalo je svoju internetsku kupovinu nakon pristupanja Hrvatske Europskoj uniji. Glavni razlozi su ukidanje carinskih nameta i mogućnost isporuke u Hrvatsku.

Iako je internetska trgovina jednostavna, popularna i sigurna, sigurnost se i dalje spominje kao prepreka za ovakvu vrstu kupovine.

U posljednjih godinu dana povećala se svijest o beskontaktnim plaćanjima, s 63 posto u svibnju 2014 na 90 posto u svibnju 2015. Korištenje beskontaktnih plaćanja također se povećalo s 15 posto u svibnju 2014. na 35 posto u svibnju 2015. Među ispitanicima koji nisu čuli ili koristili beskontaktna plaćanja 58 posto ih je zainteresirano za ovaj način kartičnih plaćanja.

Među mobilnim plaćanjima najpopularnija su plaćanja SMS-om, koja je koristilo 80 posto ispitanika. Provjeravanje stanja računa putem mobitela je sa 48 na 50 posto u odnosu na listopad 2014. godine. M-banking također pokazuje porast s 20 posto u svibnju 2014. na 26 posto u svibnju 2015.

Zanimljivo je da korištenje kreditnih i debitnih kartica putem mobilnih telefona i dalje nije uobičajeno u Hrvatskoj, a takav način plaćanja najviše koriste muškarci i ispitanici s vrlo visokim primanjima (9.001 kuna i više).