LETI PERJE

Jeff Bezos zapanjio obraćanjem: U opširnom tekstu spomenuo ucjenu eksplicitnim fotografijama, a sve je imalo i političku notu

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 08.02.2019 11:27
  • Objavljeno 08.02.2019 u 11:27
tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Miroslav Wranka

Osnivač i direktor Amazona objavio je poduži članak u kojem neizravno optužuje američkog predsjednika i Saudijsku Arabiju za politički pritisak, a konkurenciju izravno za pokušaj ucjene

Jeff Bezos umalo je izravno optužio časopis National Enquirer kako je razotkrio njegovu vezu s bivšom TV voditeljicom Lauren Sanchez zbog političkih razloga, moguće kao uslugu američkom predsjedniku Donaldu Trumpu.

U zapanjujućem otvorenom pismu objavljenom na Mediumu optužio je American Media (AMI), tvrtku u čijem je National Enquirer vlasništvu, za iznudu i ucjenu. Naveo je nekoliko motiva i likova koji bi mogli ocrtati zavjeru, ali nije sam povezao točke kako bi nacrtao sliku već je činjenice prezentirao tako da bi čitatelju bilo teško propustiti povezati ih.

Otvoreni pokušaj ucjene

Iz AMI-ja su ga, ustvrdio je Bezos, upozorili kako su u Enquireru došli u posjed zbirke seksualno eksplicitnih fotografija njega i Sanchezove. Iz tabloida su zaprijetili kako će ih objaviti ukoliko ne izda priopćenje kako on i istražitelj kojeg je angažirao radi provjere Enquirerovog članka o njegovom preljubu 'nemaju spoznaje ili temelja za tvrdnje kako je AMI-jevo pisanje politički motivirano ili pod utjecajem političkih sila'.

TIJELO IZ SNOVA

Ovo je seksi brineta s kojom je najbogatiji čovjek na svijetu mjesecima varao suprugu

Pogledaj galeriju
14

Bezos nije otvoreno ustvrdio kako je Enquirerov članak politički motiviran, ali jest rekao kako bi lagao ako bi rekako kako vjeruje da nije politički motiviran. Drugim riječima, tvrdi kako ili zna ili ima razloga vjerovati kako je riječ o političkom napadu.

No, otišao je i korak dalje. Ustvrdio je kako su u AMI-ju priču o njegovom preljubu objavili kao uslugu ili po nalogu Donalda Trumpa ili vlade Saudijske Arabije.

Trump je u više navrata jasno iskazao bijes zbog načina na koji Washington Post, čiji je Bezos vlasnik, piše o njemu. S druge strane, predsjednik AMI-ja David Pecker za sobom vuče više optužbi kako je koristio Enquirer u političke svrhe, ukazao je Bezos.

Istraga veza sa Saudijskom Arabijom dirnula u osinjak

Tako su, primjerice, pomogli Trumpovom odvjetniku Michaelu Cohenu u suzbijanju priče o dva Trumpova preljuba tijekom predsjedničke predizborne kampanje u Sjedinjenu Države 2016. godine. U jednom slučaju su članak otkupili, a u drugom pomogli dogovor koji je Cohenu omogućio otkup priče, navedeno je u prijavi vlasti protiv Cohena za što je Cohen priznao krivnju.

'Neizbježno je kako će određeni moćni ljudi koji su predmet članaka u Washington Postu pogrešno zaključiti kako sam im ja neprijatelj. Predsjednik Trump jedan je od tih ljudi, što je očito po njegovim brojnim tvitovima', napisao je Bezos.

U jednom od tih tvitova, objavljenom nedugo nakon što je članak o Bezosovom preljubu objavljen, Trump je likovao zbog problema u kojima se šef Amazona našao.

Bezos je također sugerirao kako je u medijski pritisak na njega upletena i Saudijska Arabija. U AMI-ju su navodno istraživali poslovne veze s tom državom i objavili prošle godine časopis posvećen isključivo hvalospjevima princu prijestolonasljedniku Muhamedu bin Salmanu, dok je Washington Post neumorno pisao o ubojstvu novinara i svog kolumnista Jamala Khashoggija - za što su navodno odgovorni saudijski agenti - koji je bio otvoreni kritičar bin Salmana.

'Dirnuli smo u osinjak kad je istraga došla do veza te izdavačke kuće sa Saudijskom Arabijom', istaknuo je Bezos.

Nije prvi put

Pokaže li se kako je Trump doista bio umiješan u objavu članka o Bezosovu preljubu, to neće biti prvi put kako je američki predsjednik ili netko od njegovog osoblja koristio medije za obračun s kritičarem.

Dužnosnici u administraciji Georgea W. Busha pustili su u javnost ime analitičarke obavještajne agencije CIA-e Valarie Plame, koja je do tada radila u tajnosti, nakon što je njen suprug, bivši veleposlanik Joe Wilson, napisao osvrt za New York Times u kojem diskreditira ideju da je Irak nabavio materijale za bombe od Nigerije.

A prije 30 godina predsjednik Richard Nixon naložio je svom istraživačkom timu Plumbers istragu s ciljem diskreditiranja Daniella Ellsberga u medijima nakon što je novinama dostavio Pentagon Papers, strogo tajnu povijest Vijetnamskog rata, piše Business Insider.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!