nekoliko savjeta

Izrada privlačne web stranice

23.09.2019 u 12:01

Bionic
Reading

Svejedno je jeste li poduzetnik koji je tek startao svoje snalaženje u poslovnom svijetu, ili pak prekaljeni biznismen koji je upoznat s tajnama i različitim potrebama poslovanja, pred Vas se u nekom trenutku postavlja izazov prezentacije na Internetu, odnosno tražilicama - slobodno možemo reći Google-u

Potrebno je odlučiti radi li se u datom trenutku 'samo' o prezentaciji tvrtke i usluga, potrebi da se prezentira određeni brand ili proizvod, educira potrošače, potakne potencijalne kupce na određenu akciju ili kupnju, informira i educira.. nebrojeno je mnogo mogućnosti kako se danas može koristiti Internet marketing.

I kako danas gotovo sve potrage završavaju upravo na najpoznatijoj tražilici, vjerojatno ćete se naći u situaciji da ukucate pojam: izrada web stranica, web dizajn ili web dizajn studio...a ako ste odlučili svoje poslovanje proširiti na Internet, onda ćete vjerojatno upisati i izrada web trgovine, web shopa ili internet trgovina.

Prije nego uputite upit bilo kojem od studija ili agencija na koje ste naišli, bilo bi dobro znati točno kakvu web stranicu trebate, je ćete na taj način izbjeći potencijalna lutanja i pogrešne informacije kod upita. Istovremeno ćete dobiti i konkretnije informacije o cijenama, što će Vam omogućiti da lakše procijenite vrijednost koju dobivate za novac koji ste spremni uložiti.

Pa krenimo:

Prezentacijska web stranica

Stranica koja će predstaviti vašu tvrtku ili određeni brand/ proizvod, a pri izradi koje ćete naglasak staviti na vaš vizualni identitet i osnovne informacije koristeći jednostavnu navigaciju (hijerarhiju i strukturu) na naslovnici, kako bi korisnici na najjednostavniji način došli do potrebnih informacija o vama, vašoj jednistvenoj ponudi i prednostima pred konkurentima.

Vodite računa da ćete koristiti sve propozicije vašeg postojećeg ili novo formiranog vizualnog identiteta i fotografije koje će biti relevantne za vašu osnovnu djelatnost. Naslovnica web stranice je vaš prozor u svijet, odnosno slika vašeg poslovanja koju stvarate svim potencijalnim kupcima i suradnicima preko Interneta. Ovdje imate priliku da ispričate kratku priču o vašem poslovanju preko relevantih informacija i fotografija i pomoću dobre navigacije kroz vašu poslovnu osobnu iskaznicu.

E-commerce/ web trgovina/ web shop

Web trgovina je online destinacija za kupovinu gdje korisnici mogu kupiti vaše proizvode ili usluge.

Ukoliko se radi o velikom broju proizvoda ili usluga, treba donjeti odluku je li lakše koristiti neku od gotovih platformi za web trgovinu ili napraviti custom made rješenje. U svakom slučaju treba voditi računa o tome hoće li web trgovina biti povezana s vašim matičnim poslovanjem ili će biti potpuno samostalna prodajna jedinica i na koji će način biti povezana s vašom prodajom, logistikom i marketingom.

Korisnicima treba omogućiti jednostavan pristup proizvodima i uslugama (kroz kategorije, filtere i naglasak na akcijama i posebnim ponudama) i jednostavne korake pri kupnji. Trebalo bi pri samom dolasku na naslovnicu web stranice jednostavno i jasno prezentirati da se radi o web trgovini i u dizajnu i funkcionalnosti koristiti poticajne elemente koji sugeriraju njihovu aktivnost i kupnju.

'Portfolio' web stranice

Najčešće se odnosi na kreativne profesionalce – web je mjesto na kojem izlažu svoje najbolje radove. Ovo je mjesto za kreativnu slobodu, igru sa dizajnom i pristup korisnicima na zanimljiv, privlačan i drugačiji način.

Navodeći osnovne vrste web stranica, treba naglasiti da je danas način pristupa korisnicima kroz web sadržaje neograničen, i da postoji još mnogo varijacija za odabir pristupa, ovisno o poslovnom planu i ciljanoj skupini korisnika. Spomenuli nismo portale, servise, direktorije, e-learning stranice, mobilne aplikacije, stranice koje možete formirati na društvenim mrežama...

Uvijek je pri odabiru vrste web stranice potrebno imati na umu svoju ciljanu publiku i za njih odabrati ispravan pristup i model web prezentacije.

Dobar dizajn je zapravo puno više od samog izgleda ili toga što se vama kao naručitelju sviđa, a puno više treba biti usmjeren na korisnike, njihovo aktiviranje i potrebe koje mogu zadovoljiti kroz vašu ponudu. Uvijek je dobro raditi usporedbu s uspješnim pojedincima ili tvrtkama iz branše, ali ostati originalan, slijediti svoju viziju i ponuditi dodatnu vrijednost.