KORAK BLIŽE FACEBOOKU

Google: Pretraži, pa podijeli

20.02.2012 u 10:38

Bionic
Reading

Nakon što je godinama bila spartanski čista i posvećena samo pretraživanju, na Googleovoj naslovnici osvanuo je dodatak koji omogućuje nešto drugo

Ako još niste načisto na što je sve Google spreman kako bi njegova društvena mreža bila uspješna, pogledajte što su napravili sa svojom početnom stranicom.

Osim pretraživanja, sad na njoj možete i - dijeliti sadržaj.

Dosad na početnoj Googleovoj stranici niste mogli doći izravno do bilo čega, osim kućice u kojoj ste ukucavali pojmove koje ste htjeli pronaći. Navigacija do drugih Googleovih usluga već je dugo prisutna, ali ona vas odvede do podstranica kako biste obavili ono što ste htjeli.

Čak i kad su se pojavile personalizirane stranice iGoogle, početna stranica ostala je nedirnuta, posvećena isključivo pretraživanju, piše Marketing Land

Google je naslovnicu koristio za promociju proizvoda, poput različitih mobitela pogonjenih Androidom ili preglednika Chrome. No čak je i to vodilo korisnike dalje na druge stranice.

Tražilica još uvijek dominira naslovnicom, no nova kućica za dijeljenje je prilično uočljiva u gornjem desnom kutu stranice.

Da biste ju vidjeli, doduše, morate biti ulogirani u Google+. Ako ju ni u tom slučaju još uvijek ne vidite, strpite se. Trebala bi tijekom idućih nekoliko tjedana postati globalno dostupnom.

Kad kliknete na nju, otvorit će se nova kućica, pomoću koje ćete podijeliti sadržaj na Plusu. Pojavljuje se i na stranici s rezultatima pretraživanja, gdje trenutno povremeno prekriva oglase. Potonje je vjerojatno bug kojeg će se uskoro riješiti.

Može ju se naći i na stranicama različitih servisa, poput Gmaila, Google Mapsa i drugih. Iznimka je YouTube, na kojem je trenutno nema.

Usluga je malo čudno složena. Primjerice, da biste podijelili vijest na Google News, morate kopirati i zalijepiti URL. Slično je i s rezultatima pretraživanja.

Promjena se čini malom, ali označava velik pomak u načinu razmišljanja. Google se ovim potezom približio Facebooku, koji čini sve kako bi korisnike zadržao na svojim stranicama.

Istodobno, bez velike pompe lansiran je Google Leaderboards. Zajedno s najnovijom nadogradnjom za aplikaciju Maps stigla je i nova funkcionalnost za gotovo zaboravljeni Latitude.

Što radi? Prati i zbraja gdje ste se sve pojavili i prijavili te to objavljuje na globalnoj top-listi. Zvuči poznato? Isto radi i popularna aplikacija Foursquare.