ŠTO KLINCI RADE ONLINE

Društvene mreže djeci zanimljivije od pornografije

10.07.2013 u 16:59

Bionic
Reading

Što djecu najviše zanima online? Društvene mreže, pornografija i šoping, tim redom, kažu ruski stručnjaci za računalnu sigurnost. Stoga, ako imate klince, pazite gdje držite kreditne kartice i tokene

Obitelji danas najčešće posjeduju više uređaja kojima pristupaju internetu, što znači da i sama djeca lakše nego ikad do sada imaju pristup internetu - dok roditelji teže nego ikad do sada kontroliraju što njihova djeca rade online.

Prema istraživanju koje je provela tvrtka B2B International u travnju 2013. godine za tvrtku Kaspersky Lab, svaka obitelj posjeduje dva do tri stolna ili prijenosna računala (2,5 uređaja je svjetski prosjek), jedan ili dva pametna telefona (1,4 u prosjeku) i jedan tablet (0,7 posto u prosjeku). Djeca koriste sve ove uređaje, a opcije za roditeljski nadzor je daleko od široke uporabe.

Traže i oružje

Kaspersky Lab je analizirao podatke svog modula Parental Control, koji je ugrađen u njihove sigurnosne proizvode. Rezultati za prvih pet mjeseci 2013. godine su pokazali da su djeci koja surfaju najprivlačniji ovi sadržaji:

• društvene mreže (31,26 posto)
• pornografske i erotske web stranice (16,83 posto)
• online trgovine (16,65 posto)
• chat i forumi (8,09 posto)
• webmail (7,39 posto)
• izvori koji sadrže ilegalni softver (3,77 posto)
• igre (3,19 posto)

Usto, otkriveno je kako klinci pristupaju i drugim izvorima, koje je teško nazvati prikladnima - poput web stranica o oružju i drogama te za klađenje - kao i platformama za elektronsko plaćanje. Srećom, njihov broj je mali (oko 0,8 posto).

Samo u svibnju ove godine moduli Parental Control registrirali su više od 52 milijuna pokušaja posjeta na društvene mreže i više od 25 milijuna pokušaja pristupa pornografskim web stranicama.

Zanimljivo je ne samo to što su društvene mreže pretekle pornografiju, već i što potonjoj za vratom pušu i trgovine online. Stoga pazite gdje držite kartice i kako baratate PIN-ovima, tokenima i drugim alatima za potvrđivanje identiteta prilikom novčanih transakcija online.

Različite države, različiti interesi

Dječji interesi razlikuju se od države do države. U SAD-u kategorija 'pornografija i erotika' vodi sa 22,02 posto, online trgovine nalaze se na drugom mjestu s 19,50 posto, dok društvene mreže zauzimaju treće mjesto s 18,88 posto.

Slična situacija je u Velikoj Britaniji, gdje je raspored prva tri mjesta identičan kao i u SAD-u. Zanimljivo je da djeca na Otoku više vole igre (5,94 posto) od chat programa i foruma (4,84 posto).

Djeca u Njemačkoj su najviše pretraživala pornografiju (25,66 posto). Drugo mjesto po popularnosti u Njemačkoj zauzimaju trgovine online (20,68 posto), nakon čega slijede društvene mreže (18,29 posto).

Situacija u Japanu se značajno razlikuje od drugih zemalja. Mlađa generacija u ovoj zemlji preferira web stranice s chat programima i forumima (34,25 posto), dok su društvene mreže tek na četvrtom mjestu. Pornografske i erotske web stranice zauzimaju drugu poziciju, a trgovine online treću.

U Brazilu, društvene mreže su najpopularnije sa 22,34 posto. Kao i u mnogim drugim zemljama, društvene mreže u Brazilu slijede pornografske web stranice (18,91 posto) i online trgovine (16,76 posto).

Više o istraživanju potražite na stranicama Kaspersky Laba