VEEAM PROGNOZIRA

Dostupnost će postati ključnom u 2016.

13.12.2015 u 07:52

Bionic
Reading

U tvrtci Veeam predviđaju kako će četiri trenda biti ključna tijekom sljedećih 12 mjeseci za upravljanje IT-jem u tvrtkama te će ti trendovi definirati i iskustva korisnika, na radnom mjestu, ali i kao potrošača

Kako analitika postaje sve značajnija, sve je više tvrtki usmjereno na isporuku usluga kroz, kako ih Gartner naziva ‘The Device Mesh’, odnosno ‘sve je više krajnjih točaka koje ljudi koriste za pristup aplikacijama i informacijama za interakciju s ljudima, društvenim zajednicama, vladama i tvrtkama', pa je i sve jači pritisak na IT infrastrukturu.

Evo kako blisku budućnost vidi Saša Hederić, regionalni menadžer za jugoistočnu Europu u tvrtci Veeam Software.
 
1) Dostupnost postaje ključna
Internet stvari postavit će dostupnost na prvo mjesto u 2016. godini. Kako internet stvari postaje sve važniji, mogući trošak nedostupnosti može biti samo veći. Zato je za dobrobit svakog poslovanja i izgradnje zadovoljstva krajnjih korisnika ključno umanjiti mogućnost da se dogodi nedostupnost i gubitak podataka.

Istovremeno, podaci su sve više smješteni u samim tvrtkama i u oblaku, pa tvrtke u 2016. moraju biti sigurne da imaju strategije za izradu sigurnosnih kopija, zaštitu i obnovu svojih podataka na svim mjestima.


2) Tradicionalno razmišljanje, aplikacije i sustavi ne smiju se odupirati inovacijama
Tijekom sljedeće godine, tvrtke će podvući crtu i prijeći na sljedeću generaciju tehnologije za aplikacije, kako bi ostali u korak s konkurencijom, pri čemu će trebati suočiti se s blokadama poput zaposlenika koji ne žele napustiti sadašnje aplikacije.

Danas postoje tehnike modernizacije gotovo svake aplikacije, što je važno u procesu zadržavanju tradicionalnih aplikacija jer tehnologija za infrastrukturu može držati na životu takve zastarjele operativne sustave i aplikacije.

Prijelaz na sljedeću generaciju za neke tvrtke neće biti jednostavan zadatak, ali u osnovi im to sigurno donosi korist. Tvrtke će uvidjeti nove prednosti iz IT perspektive, ali će imati i jedinstvenu priliku iznova procijeniti svoje poslovanje. Udaljavanje od starih sustava tvrtkama će omogućiti ponudu novih usluga koje mogu ispuniti zahtjeve zaposlenika i korisnika koji su 'always-on'.

3) Big Data će se naizgled smanjivati
Iskorištavanje prednosti pristupa i obrade velikih količina podataka (big data) i dalje su ključni za tvrtke, ali kako se trošak pohrane sve više smanjuje, to će postati norma tijekom sljedeće godine. Big data izgubit će svoj 'big' dio i tvrtke će ih jednostavno početi gledati kao skup podataka koje moraju učinkovito prikupiti od korisnika, partnera i zaposlenika.

Tvrtke će se sve više usmjeravati na sučelja i povezivanje krajnjih korisnika na podatke, a dostupnost za isporuku usluga time dobiva još veće značenje.


Za očekivati je da će 2016. donijeti veću prihvaćenost virtualne stvarnosti (Oculus, Microsoft Hololens), sučelja koja reagiraju na pokret, prepoznavanje govora i 3D ispis, kao načine i alate u proizvodnji.

Za tvrtke se mijenja i IT sučelje: tradicionalne tehnike za upravljanje podacima više ne vrijede, u kontekstu eksplozivnog rasta podataka. Sučelje onog koji upravlja podacima sve će se više usmjeravati na automatizaciju i upravljanje 'životnim ciklusom' podataka kako bi osigurali da su pravi podaci kod prave osobe i u ispravnom trenutku.

4) Disaster Recovery-as-a-Service
Disaster Recovery-as-a-Service (DRaaS) bit će jedna od ključnih usluga u 2016. jer će tvrtkama omogućiti ispunjavanje i nadmašivanje očekivanja korisnika i zaposlenika u vezi dostupnosti. Kako IT i dostupnost postaju sve više u centru pozornosti, za očekivati je da će tvrtke u ugovorima o razini kvalitete usluge definirati jamstvo izrade sigurnosne kopije i vrijeme oporavka, kao standard za moderno poslovanje.