DIGITAL TAKEOVER

Domaće tržište još nema sluha za mobilno oglašavanje

27.04.2015 u 17:03

Bionic
Reading

Hrvatska mobile scena tek doživjeti značajniji skok dok se rast i razvoj premium modela naplate sadržaja polako ali sigurno afirmira, zaključak je drugog susreta Digital Takeover

Hrvati putem mobilnih uređaja obavljaju čak 26 posto svih pretraživanja na internetu, ali klijenti još uvijek nisu prepoznali oglašivačke potencijale ovog kanala.

'Unatoč činjenici da su Hrvati vrlo visoko kada je riječ o pretraživanju internetskog sadržaja posredstvom mobile uređaja, gotovo pa u rangu s Njemačkom, domaće tržište još uvijek nema sluha za ulaganja u mobilno oglašavanje.

Tek 14 posto svih prošlogodišnjih oglašivačkih budžeta utrošeno je na mobilno oglašavanje čime je 90 posto mobilnih pretraga ostalo nepokriveno', istaknula je Marija Kolak iz Googlea Hrvatska sudionicima Digital Takeovera, drugog susreta digitalnih stručnjaka u organizaciji 24sata.


'Hrvatska prati mobile trendove, ali moramo se ubrzati i imati više pokušaja i pogrešaka', naglasila je Kolak te dodala kako će se u SAD-u ove godine po prvi puta oglašivački budžeti za tražilice ravnomjerno podijeliti na desktop i mobilni promet.

Tijekom susreta moglo se čuti i kako se spora reakcija oglašivača djelomično krije i u tome što domaće web stranice nisu optimizirane za mobilne uređaje. Kolak je istaknula kako velik problem u Hrvatskoj predstavlja neodlučnost oglašivača prilikom donošenja odluke o kampanjama na mobilnim platformama.

U nastavku predavačkog dijela Sven Čujić iz Adriatic Medije s Marinkom Penavom predstavio je inicijativu 'Premium mreža', novi digitalni kanal koji planira okupljati vodeće portale s ciljem maksimiziranja ukupnog oglašivačkog dosega nudeći nove oglasne formate.

Premium mreža uključivala bi isključivo najkvalitetnije portale svih relevantnih medijskih izdavača. Dvojac je izlaganje sumirao predstavljanjem rezultata uspješne test kampanje, a prisutni su bili uključeni i u kratku anketu.

Završno predavanje održala je Ana Jezidžić, projektna menadžerica Styria medijskih servisa, koja je predstavila poslovni model naplate sadržaja na internetu - uslugu Premium Večernjeg lista.

'Pod oznakom Premium čitatelji mogu očekivati ekskluzivne vijesti, reportaže, specijale, intervjue... iz tiskanog izdanja uz iscrpnu interpretaciju zbivanja oko nas', istaknula je Jezidžić te naglasila kako Premium bilježi više od 25 tisuća korisnika uz naznaku rasta prihoda od 20 posto u ovoj godini.

Ukratko je predstavljen profil prosječnog korisnika Premiuma koji može birati dva modela pristupa sadržaju: plaćanje vremenskog pristupa u kojem su im svi članci dostupni kroz određeno vrijeme ili plaćati članke putem bodova.