SPOTIFY VS. YOUTUBE

Dolazi nam Googleov glazbeni servis, hoćete li ga koristiti?

04.10.2014 u 08:28

Bionic
Reading

Gospoda iz Googlea opet su se polakomila. Ovaj put na red su došli servisi za 'stream' glazbe. Nekako im se ne dopada činjenica da Spotify, Pandora, Deezer i Grooveshark ne posluju u minusu, a da Google Play Music nije uspio uspostaviti monopol na tržištu glazbenih 'stream' servisa

Na internetske portale je nedavno procurila vijest kako će YouTube skoro lansirati servis za 'stream' glazbe koji će biti dostupan samo pretplatnicima. YouTube planira proširiti svoju paletu usluga te pretplatnicima ponuditi dodatne mogućnosti - 'stream' audio sadržaja koji neće biti kontaminiran reklamama, te slušanje glazbe čak i u 'offline' momentima. Ime novog servisa bit će YouTube Music Key.

Korisnicima će na izbor biti ponuđeno preko 20 milijuna pjesama u visokoj rezoluciji te albumi (u cijelosti) koji će biti organizirani u diskografije pjevača i glazbenika. Osim 'klasične' ponude 'stream' servisa, YouTube Music Key će svojim pretplatnicima dodatno nuditi i snimke s koncerata, obrade i remikseve, što je glazbeni materijal koji se teško pronalazi na Spotifyu ili Deezeru.


Prvih trideset dana korištenja bit će potpuno besplatno, a spekulira se da će mjesečna pretplata za novi YouTube servis iznositi 10 američkih dolara.

Napomenimo, besplatni YouTube funkcionirat će kao i dosad.

No, zašto bi Google pohlepnici širili najkorišteniji i najuspješniji video servis na internetu? Pogotovo ako se uzme u obzir da je Google nedavno kupio Songzu, a Google Play Music već ima pretplatničku varijantu imena All Access.

Novi Googleov glazbeni servis zove se YouTube Music Key

Osnovnoškolska matematika može nam ponoći pri odgovoru. Procjenjuje se da Spotify ima oko 40 milijuna aktivnih korisnika od kojih 8 milijuna čine pretplatnici. U Pandorinom slučaju odnos aktivnih korisnika i pretplatnika je puno manji – na 75 ih je 3.5 milijuna. Podijelimo li te dvije brojke, dolazimo do zaključka da pretplatnici čine 20 posto Spotifyevih, odnosno 4.5 posto Pandorinih korisnika.

Video klipove na YouTubeu u lipnju 2014. godine samo u Americi je gledalo preko 153 milijuna ljudi. Ako se Googleovi zaposlenici nadaju da bi YouTube mogao privući između 5 i 20 posto korisnika da plate mjesečnu pretplatu, to znači da bi novi YouTube glazbeni servis imao između 6 i 30 milijuna korisnika. I to samo u Americi.

Na koji način će se Music Key razlikovati (ili preklapati) sa servisom Play Music All Access, već postojećim Googleovim servisom za 'stream' glazbe, ostaje otvoreno pitanje.

Šuška se da bi Google mogao pokrenuti Music Key do kraja 2014. godine. Je li riječ o revoluciji na području glazbenih servisa ili samo novoj igrariji za korisnike pametnih telefona, utvrdit će se za nekoliko mjeseci.