SAMOVOZNI AUTOMOBILI

Automobili 'bez vozača' dosad imali samo četiri nezgode

12.05.2015 u 14:55

Bionic
Reading

Četiri od 48 samovoznih automobila koji su u prometu u Kaliforniji sudjelovali su u prometnim nesrećama od rujna, kad je ta američka savezna država počela izdavati dozvole tvrtkama za testiranje na javnim cestama

Dvije nesreće dogodile su se dok su automobili bili za upravljačem, druge dvije dok je volan držao čovjek. U tri slučaja u pitanju su bila vozila marke Lexus, koja su u Googleu posebno opremili senzorima i računalima, ne bi li ostvarili viziju u kojoj će autonomna vozila biti svakidašnica. U četvrtoj nesreći sudjelovalo je vozilo tvrtke Delphi Automotive.

Iz obje kompanije tvrde kako do nesreća - koje su navodno bile manje, pri brzini manjoj od 20 kilometara na sad - nije došlo zbog krivnje njihovih vozila. Od rujna svi udesi moraju biti prijavljeni vlastima. Iz kalifornijskog Department of Motor Vehicles potvrdili su da su zabilježene četiri nesreće. Svako od testiranih vozila tog tipa osigurano je na iznos od pet milijuna dolara.

Prošlog listopada u sudaru je oštećen Audi SQ5 tvrtke Delphi. U njega se zabilo drugo vozilo dok je stajao i čekao na skretanje lijevo. Za upravljačem je u tom trenutku bio čovjek. Iz Googlea su priznali kako su se nesreće događale i ranije, dok nisu imali dozvolu za testiranje. Bilo ih je ukupno 11 tijekom šest godina, koliko traju razvoj i testiranje samovoznih automobila u toj tvrtci. U njima nitko nije stradao i u pravilu su se događale zbog ljudske greške ili nepažnje. Googleova vozila su tijekom tog razdoblja prešla više od 2,7 milijuna kilometara.


Kritičari Googlea i drugih tvrtki koje testiraju samovozne automobile upozoravaju kako je, ukoliko će autima doista u budućnosti upravljati isključivo računala, iznimno važno objavljivati podatke o nesrećama, bez obzira koliko male bile. Zagovornici tog načina vožnje upravo sigurnost ističu kao jednu od najvećih prednosti. Kamere, radati i laserski senzori dat će računalu puno bolje razumijevanje okoliša od onog za koje su sposobni ljudi, a i brzina reakcije im je veća.

Jedan od prioriteta u razvoju trenutno je pronalaženje načina kako računalo naučiti izbjegavanju ozbiljne nesreće jer bi to mogao biti jedna od najvećih prepreka s kojima bi se autonomna vozila mogla susresti na putu do pune legalizacije.