EUROPA I NOGOMET

Istraživanje o navijačima koje će vas iznenaditi i nasmijati!

05.06.2015 u 10:33

Bionic
Reading

Dok se cijela Europa priprema za finale nogometne Lige prvaka koje će u subotu, 6. lipnja, odigrati Juventus i Barcelona u Berlinu, novi izvještaj tvrtke MasterCard obrađuje jedinstvene i pomalo nevjerojatne razlike među nogometnim navijačima diljem kontinenta. Radi se o 'Izvješću o navijačkoj strasti', studiji strasti više od pet tisuća europskih navijača. Neki od rezultata, uz naglasak na to što je pravi navijač sve spreman napraviti kako bi gledao utakmicu, iznenadit će vas, ali i nasmijati...

Prema spomenutom izvješću navijači u Italiji (73%) praznovjerniji su po pitanju nogometa od bilo koje druge europske nacije, ispred španjolskih navijača koji su na drugom mjestu. Gotovo polovica (47%) Talijana nosi neki komad odjeće koji im donosi sreću tijekom utakmice, njih oko 20% inzistira na tome da sjede na istom mjestu tijekom svake utakmice, a 13% jede ili pije istu hranu ili piće.

Više od 40% Španjolaca je također priznalo da nose 'sretnu' odjeću, a najmanje praznovjerni navijači u Europi dolaze iz Portugala, samo njih 23%. Prate ih Švedska (24%) i Nizozemska (29%).

Za neke je narode nogomet religija koja se živi i diše na dnevnoj razini. To se najviše odnosi na Talijane, kojih je 69% odlučilo propustiti važan obiteljski događaj ne bi li prisustvovalo nogometnom meču. Španjolci nisu daleko, sa 60% navijača koji su odabrali nogomet prije obitelji, dok je Francuska treća sa 52%.

Sve u svemu, istraživanje više od 5.000 ljudi otkrilo je da je značajnih 43% zanemarilo obiteljske obveze kako bi podržalo svoj tim. To je najzastupljenije u dobi od 25 do 34 godine. Portugal je drugačiji - tamo je svega 19% priznalo da nogomet vrednuje više od obitelji. Na dnu članka u infografici sve se može detaljno vidjeti.

Drugi ključni rezultati istraživanja između ostalog su:



•Više od trećine (35%) navijača je u prošlosti uzimalo bolovanje kako bi prisustvovalo nogometnoj utakmici. To je najizraženije u Italiji, gdje 51,9% nije otišlo na posao da bi gledalo utakmicu.
•Španjolski navijači su najposvećeniji utakmicama u inozemstvu, s 92,8% navijača koji su putovali u inozemstvo kako bi navijali za svoj tim.
•Portugalski (63%) i švedski (51%) navijači su najmanje putovali i uglavnom su odabirali ostati kod kuće.
•Engleska (23%) je zamalo pobijedila Španjolsku (22%) kad je izabrana kao najbolja destinacija za gledanje nogometa u inozemstvu. Italija (12%) i Njemačka (10%) su na trećem i četvrtom mjestu.
•Španjolski navijači najviše troše na utakmice u gostima - prosječno 4750 kuna po čovjeku. Talijani troše 4140 kuna po glavi, a Francuzi 3650. Ukupno gledano, 2600 kuna (15%) je prosječna količina novca koju potroši nogometni navijač u inozemstvu.
•Mađarski navijači (69%) često od utakmica u inozemstvu naprave duže putovanje i ostanu tri ili više dana, dok Portugalci (29%) više vole ostati samo jedan dan.

'Izvješće o navijačkoj strasti' kompanije MasterCard, koja je službeni organizator izbora igračkih maskota za UEFA Ligu prvaka, također je sadržavalo i molbu za navijače iz 11 različitih zemalja da glasuju za najboljeg igrača u povijesti ovog natjecanja po njihovom izboru. U anketi kompanije MasterCard u kojoj je sudjelovalo više od 5000 navijača, Lionel Messi je izabran za najboljeg igrača ovog natjecanja s 27% glasova.

Napadač Barcelone plasirao se iznad bivše zvijezde Real Madrida Zinedinea Zidanea koji se našao na drugom mjestu (12%), i Cristiana Ronalda koji je bio treći (11%). Brazilski napadač Ronaldo (7%) zauzeo je četvrto mjesto, a David Beckham (4%) peto.

Iznenađuje podatak da je najveći dio glasova za Mesija potekao od grupe navijača starijih od 55 godina (33%), a ne od mlađe generacije. Argentinska zvijezda je pobijedila u anketama tvrtke MasterCard u Engleskoj, Njemačkoj, Nizozemskoj, Italiji, Turskoj, Rusiji i Mađarskoj. Zidane je pobijedio u svojoj rodnoj Francuskoj, a Ronaldo u svojem Portugalu.

Istraživanje je također pokazalo da nogometni navijači više vole koristiti kombinaciju kartice i gotovine (40%) kada plaćaju hranu, piće, putovanje i ostale troškove povezane s odlaskom na nogometni meč, od korištenja samo jednog od ta dva načina plaćanja.

Michael Ballack, menadžer MasterCard igračkih maskota za finale UEFA Lige prvaka u Berlinu, prokomentirao je:

'Nogomet bez navijača ne bi bio isti. Oni su puls igre i njihova ljubav prema nogometu je nevjerojatna. Kada izađete iz tunela, zvučni zid koji navijači kreiraju vas pogodi i daje vam veliki snagu kao igraču. Navijači su neprocjenjivi.'

Ann Cairns, predsjednica Odjela za međunarodna tržišta u kompaniji MasterCard, kaže:

'Nogometni navijači vole svoj tim i gledanje utakmice im puno znači. Napravit će se sve da podrže svoj tim, potrošiti novce na put u inozemstvo, propustiti obiteljske događaje, nositi odjeću koja donosi sreću i biti praznovjerni. MasterCard pomaže navijačima da se povežu sa svojim strastima povezujući ih s neprocjenjivim iskustvima kao što je finale UEFA Lige prvaka. "Izvješće o navijačkoj strasti" naglašava da, iako se razlikujemo u načinima na koje podržavamo svoj tim, ljubav koju dijelimo prema ovoj prelijepoj igri može nas ujediniti i stvoriti neprocjenjive trenutke i sjećanja.'

Istraživanje 'Izvještaj o navijačkoj strasti' provela je tvrtka Censuswide za potrebe kompanije MasterCard. Ono je uključivalo 5017 ispitanika u 11 europskih zemalja - Engleskoj, Njemačkoj, Španjolskoj, Francuskoj, Nizozemskoj, Italiji, Turskoj, Rusiji, Švedskoj, Portugalu i Mađarskoj.