TV KRITIKA ZRINKE PAVLIĆ

Najsimpatičnije iznenađenje u programu HTV-a

  • Autor: Zrinka Pavlić
  • Zadnja izmjena 24.10.2013 12:29
  • Objavljeno 24.10.2013 u 11:45
Arsen Dedić

Arsen Dedić

Izvor: Pixsell / Autor: Anto Magzan/PIXSELL

Jedno od simpatičnijih iznenađenja u programu HTV-a ove jeseni jest dokumentarni serijal 'Takvim sjajem može sjati' o zagrebačkoj školi šansone čija je pretposljednja, šesta epizoda emitirana sinoć

'To je sve. Previše sam rekao', pomalo revoltirano rekao je Arsen Dedić na kraju sinoćnje, šeste epizode serijala 'Takvim sjajem može sjati', naslovljenom 'Škola bez učenika', u kojemu se govorilo o onoj fazi zagrebačke škole šansone u kojoj je taj pravac u domaćoj popularnoj glazbi pomalo počeo gubiti sljedbenike, nove predstavnike i pozornost publike. Rekao je to i meni je bilo pomalo žao, ne toliko zbog smiraja glazbenog žanra o kojem se govori u seriji (premda bi se u tu našlo razloga za žaljenje), nego zbog toga što su tom njegovom izjavom autori dokumentarca počeli stvari privoditi kraju.


Dokumentarni serijali u kojima se kuka za boljom prošlošću znaju biti zamorni jer često idealiziraju minula vremena i/ili žale za nečim što se zapravo ne bi dobro uklopilo u sadašnjost, ali ova HTV-ova dokumentarna serija nije bila takva. U proteklih šest tjedana, koliko se prikazuje, i sama sam pomislila, ali i od mnogih ljudi, među kojima većina inače uopće ne sluša takvu glazbu, čula komentar o tome kako se bilo lijepo sjetiti na pjesme koje su nam starci pjevali na svojim tulumima i zbog kojih nam (kao zbog većine ostalih) nije bilo neugodno. Ako je išta u povijesti hrvatske popularne glazbe bilo izvanserijski dobro, sasvim u razini onih famoznih svjetskih standarda kojima volimo stremiti i ako su išta iz te glazbe zapamtili pripadnici više generacija - onda su to bile pjesme autora i izvođača zagrebačke škole šansone. Autori ovoga serijala to su usput i fino kronologizirali, stavili u kontekst, obogatili pričama pjevača, drugih glazbenika, tzv. 'svjedoka vremena' i suvremenih glazbenika koji su u toj glazbi pronašli inspiraciju. Što je najvažnije, hrpu su nam tih, više nam i manje poznatih pjesama pustili u cijelosti pa smo uza svu dokumentarnost dobili i jedan mali, simpatičan juke box

'Trešnjevačka balada' Zvonka Špišića

Čak je i žaljenje prvaka zagrebačke škole šansone i njezinih obožavatelja zbog smiraja popularnosti takve glazbe u sinoćnjoj epizodi stavljeno u nešto optimističniji kontekst negoli što to obično biva u takvim emisijama. Prikazani su, naime, neki nimalo beznačajni suvremeni glazbenici, kao Zoran Predin, Đorđe Balašević, Lea Dekleva, Jasna Bilušić i Marko Tolja, koji su rekli da ih je upravo takva glazba hranila i nadahnula. Škola, dakle, nije bila sasvim bez učenika, a HTV-ov serijal, nadam se, nije bio bez gledatelja.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi