Prije nego što je AMC preuzeo The Walking Dead (TWD), serija o zombi apokalipsi ponuđena je nekolicini televizijskih mreža, uključujući HBO, koji ju je odbio smatrajući je prenasilnom, no univerzum TWD-a vjerojatno bi tada izgledao potpuno drukčije
Čim su vidjeli strip Roberta Kirkmana 'The Walking Dead', Frank Darabont i Gale Anne Hurd odmah su prepoznali potencijal za televizijsku adaptaciju i krenuli u predstavljanje projekta.
Završilo je tako da je 'The Walking Dead' postala unosna franšiza za AMC, a trajala je čak 11 sezona (2010.-2022.) i izrodila nevjerojatnih čak šest spin-off serija. No mogla je završiti na drugoj mreži.
Prema pisanju The Huff Posta, prije nego što je TWD ponuđen AMC-ju, i HBO i NBC su pokazali interes. No nisu željeli točno ono što su Darabont i Hurd zamislili jer su oni imali uvjet za preuzimanje projekta, a obje mreže su htjele ublažiti krv i nasilje iz izvornog materijala.
Producentica Hurd nije bila spremna kompromitirati Kirkmanovu viziju te je bila posvećena prenošenju brutalnosti stripova na ekran i nije to htjela prilagoditi. Kada se ta primjedba pojavila, jednostavno je rekla 'ne, hvala' i počela nuditi projekt drugim mrežama.
Na kraju AMC, dom dvije od najvažnijih serija u to vrijeme, 'Breaking Bada' i 'Mad Mena', nije samo pristao snimiti 'The Walking Dead', već ga je odlučio napraviti onoliko jezivim i krvavim koliko bi sam Kirkman to želio. Darabont je imenovan početnim showrunnerom, a serija je dobila jednu od najkinematografskijih pilot-epizoda ikad snimljenih.
Iako je HBO imao druge horor naslove, kao što su 'Tales from the Crypt' i 'True Blood', nisu bili toliko fokusirani na klasične 'anatomske' prizore kao 'The Walking Dead'.
Što bi se dogodilo da je HBO pristao?
Da je Hurd popustila HBO-ovim zahtjevima i ublažila nasilje, svi se slažu da bi to bila potpuno drugačija serija te da bi veći naglasak vjerojatno bio stavljen na likove i njihove drame.
No zanimljivo je to da je u roku od godine od premijere TWD-a na AMC-ju, HBO imao još mračniju, krvaviju i zastrašujuću seriju jer je 2011. debitirala 'Igra prijestolja' (Game of Thrones). Do kraja prve sezone glavnom liku bila je javno odrubljena glava, a to je bio samo vrh sante leda jer je sve vrvjelo scenama uznemirujućeg nasilja.
HBO-ov 'The Walking Dead' vjerojatno bi bio znatno sporiji: obećavao bi primjerice dolazak Negana na kraju jedne sezone, a još uvijek ne bi bilo ni 'N' od Negana (sjajni Jeffrey Dean Morgan) do kraja sljedeće sezone, pri čemu bi se stavio veći naglasak na razvoj likova, a u manjoj mjeri na horor i krv.
Da je, dakle, HBO preuzeo 'The Walking Dead' 2010. godine i da je stvorio jednako velik hit kao što je bio na AMC-ju, tada bi mreža možda odbila uspješnu seriju o zombijima više od desetljeća kasnije, jer 2023. godine prikazala je 'The Last of Us', baziran na franšizi videoigara. Sličnosti postoje: radnja se odvija u svijetu preplavljenom zombijima, koriste različite teritorijalne zajednice i tu je ta ista poruka – da su preživjeli ljudi zapravo prava čudovišta.
Kako god, TWD nije bio samo televizijski fenomen, već globalni kulturni trenutak koji je redefinirao žanr horora na malim ekranima i ostavio neizbrisiv trag u popularnoj kulturi. Ono što ga je učinilo tako uspješnim bila je i savršena ravnoteža između međuljudske drame, ponekad šokantnih prizora i neočekivanih obrata.
Oživljavanje žanra zombija
Prije 'The Walking Deada' zombiji su uglavnom bili ograničeni na nišne horor filmove i stare klasike. Serija je uzela ovaj žanr s margina i postavila ga u središte mainstreama, dokazujući da može privući masovnu publiku te postići uspjeh i kod kritičara, a zombiji su postali sveprisutni u popularnoj kulturi – od videoigara pa do modnih dodataka.
'The Walking Dead' pomogao je transformirati AMC iz mreže koja je emitirala stare filmove u prestižnu destinaciju za originalne serije. Naime premijerna epizoda, prikazana prije 15 godina, 31. listopada 2010., na Noć vještica, privukla je čak 5,3 milijuna gledatelja, a do treće sezone postala je najgledanija u povijesti kabelske televizije s preko 17 milijuna gledatelja po epizodi. Finale prve sezone privuklo je šest milijuna gledatelja, potvrđujući da je serija postala fenomen.
Tjedan dana prije premijere AMC i Fox International Channels koordinirali su zanimljivu globalnu marketinšku kampanju nazvanu 'Worldwide Zombie Invasion'. Ovaj promotivni spektakl odvijao u 26 velikih gradova širom svijeta u razdoblju od 24 sata, a 'invazija' je započela u Taipeiju i Hong Kongu te završila u Los Angelesu na američkoj premijeri.
Uključeni gradovi bili su New York, Washington D.C., Chicago, Los Angeles, London, München, Madrid, Rim, Atena, Johannesburg, São Paulo, Buenos Aires i mnogi drugi. Ljudi odjeveni kao zombiji, koristeći savjete legendarnog majstora specijalnih efekata Grega Nicotera, šetali su se ulicama gradova, stvarajući scene koje su se činile kao da su izašle iz serije.
Rekordna gledanost
Premijera pilot-epizode pod nazivom 'Days Gone Bye' imala je ogroman uspjeh: privukla je impresivnih 5,35 milijuna gledatelja u SAD-u, što je čini najgledanijom serijom u povijesti AMC-ja do tog trenutka i jednom od najvećih debitanata u povijesti kabelske televizije.
Režirao ju je i napisao Darabont, poznat po filmovima 'Iskupljenje u Shawshanku' i 'Zelena milja', a Hurd je bila izvršna producentica. Epizoda je snimana na 16-mm filmu, što joj je davalo kinematografski izgled, rijedak za televiziju toga vremena, a snimalo se uglavnom u Atlanti u državi Georgia i okolici.
Što će se dogoditi s Rickom u budućnosti
Ono o čemu fanovi TWD-a najviše raspravljaju dakako je sudbina glavnog lika Ricka Grimesa, a tumači ga britanski glumac Andrew Lincoln.
U rujnu ove godine on je u intervjuu za BBC-jevu emisiju 'One's Sunday with Laura Kuenssberg' otkrio da se trenutačno vode razgovori o njegovu mogućem povratku u TWD. Kada je izravno upitan hoće li se vratiti u seriju, Lincoln je rekao: 'Da, pa razgovor se trenutno odvija.'
Nije dao više detalja, ali njegov komentar odmah je izazvao veliku uzbuđenost među fanovima, osobito jer je prošlo više od godinu dana od njegova posljednjeg pojavljivanja u spin-offu 'The Walking Dead: The Ones Who Live' iz 2024. godine.
Iako ništa nije službeno potvrđeno, postoji mogućnost da će se Grimes vratiti u jednom od spin-offova koji se trenutačno još emitiraju, a to su 'Daryl Dixon', koji se odvija u Španjolskoj, ili 'Dead City', smješten u New Yorku. Obožavatelji ga već dugo žele vidjeti kako se susreće s drugim preživjelim likovima poput Daryla, Carol, Maggie i Negana.
Inače, glumac je napustio seriju u devetoj sezoni 2018. godine da bi provodio više vremena s obitelji. Planirana je bila trilogija filmova o njegovu liku Grimesu, ali ta ideja transformirala se u mini seriju 'The Ones Who Live' te je zaokružila njegovu priču s Michonne. Ipak, Lincolnova najnovija izjava pokazuje da Grimes možda još nije rekao posljednju riječ u ovom popularnom serijalu.
U međuvremenu se fokusirao na druge projekte, uključujući glavnu ulogu u britanskoj seriji 'Coldwater' za ITV te kazališnu predstavu 'The Lady from the Sea'. No njegova spremnost da se vrati u ulogu koja ga je učinila globalnom zvijezdom ostaje obećavajući znak za milijune fanova TWD-a diljem svijeta.
Serija je debitirala istog tjedna u 120 zemalja širom svijeta te je postavila nove standarde za specijalne efekte i make up na televiziji, a Nicotero i njegov tim iz KNB EFX Groupa stvorili su neke od najupečatljivijih zombija viđenih na TV-u, zbog čega su osvojili brojne nagrade.
Uspjeh TWD-a doveo je do stvaranja cijelog univerzuma, a to se odnosi na 'Fear the Walking Dead', 'The Walking Dead: World Beyond', 'Tales of the Walking Dead' te spin-offove koji prate Darylu, Negana, Maggie i Ricka. Ova franšiza postala je jedan od najvrjednijih medijskih brendova s proizvodima na tu temu, videoigrama, atrakcijama u tematskim parkovima...
Ispod površine zombi apokalipse, 'The Walking Dead' je istraživao duboke teme o ljudskoj prirodi, moralnosti u ekstremnim situacijama te pitanjima o tome što znači biti čovjek kada se civilizacija uruši. Serija je često funkcionirala kao alegorija za suvremena društvena pitanja - od policijske brutalnosti do izbjeglica i migracija.
TWD je dokazao da žanr horora može biti dugoročno komercijalno uspješan na televiziji, otvarajući vrata za druge takve serije, kao što su 'The Haunting of Hill House', 'Stranger Things' i 'The Last of Us'. Pokazao je tako da gledatelji žude za mračnijim sadržajem koji ne podcjenjuje njihovu inteligenciju.
'The Walking Dead' svakako je više od serije o zombijima – to je kulturni fenomen koji je promijenio televizijski krajolik i dokazao da horor zaslužuje svoje mjesto na TV-u.
 
                     
                     
             
     
                 
                                             
                                             
                                             
                 
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
     
                         
                         
                         
                             
                             
                             
                             
                             
  
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                            