jeftinije i skuplje varijante

Zašto luksuzni parfemi imaju visoku cijenu: Vrijedi li za njih izdvojiti hrpu novaca?

05.08.2021 u 18:10

Bionic
Reading

I dok parfem može puno toga otkriti o vašoj osobnosti, izbor savršenog parfema poprilično je kompliciran. Osim toga, parfemi se znatno razlikuju i po cijeni. Jeste li se ikada zapitali koja je stvarna razlika između luksuznih parfema i onih cjenovno pristupačnih?

Parfemi se razlikuju u pogledu sastojaka, procesa proizvodnje i još niza drugih elemenata, a stručnjaci za parfeme sad su objasnili koja je točno razlika između skupih i jeftinih parfema.

Proces proizvodnje luksuznih i jeftinih parfema osnovi je isti. 'Premda se skupi i jeftini parfemi mogu uvelike razlikovati u kvaliteti korištenih sastojaka, sam postupak izrade oba mirisa je isti,' kaže Alexia P. Hammonds, stručnjakinja za parfeme. Kako objašnjava, za izradu parfema potrebno je sintetičke i prirodne sastojke pretočiti u velike čelične spremnike. Nakon vaganja slijedi faza sazrijevanja, koja može potrajati i do tri tjedna. Zatim postupak podrazumijeva razrjeđivanje u alkoholu, maceraciju, hlađenje te filtriranje, piše Huffpost.com.

Skupi i jeftini parfemi mogu se razlikovati u kvaliteti sastojaka

Baš kao što nagrađivani kuhari obično koriste visokokvalitetne sastojke za pripremu jela, tako i neki luksuzni mirisi imaju prednost što u svoje formule uključuju sastojke visoke kvalitete. 'Za luksuzne parfeme vjerojatnije će se koristiti prirodne note (dobivene od cvjetova, začin i slično) umjesto onih sintetičkih. Te note se zatim ugrađuju u donju, srednju i gornju notu mirisa, što omogućava mirisu da bude aromatičniji i složeniji,' navodi Paolo Terenzi, predsjednik Tiziana Terenzi mirisa.

Uz kvalitetnije sastojke, luksuzni mirisi često sadrže veći postotak parfemskog ulja, a rezultat toga je dulje postojanje mirisa.

Iako je cjenovno pristupačnije parfeme jeftinije proizvoditi zbog upotrebe sintetičkih sastojaka, oni i dalje mogu biti prikladan izbor za kupce koji preferiraju miris od jedne note jer ovakvi parfemi imaju jednostavniji miris. U skladu s time, jeftini parfemi neće odgovarati kupcima koji preferiraju slojevite note i dublje mirisne arome.

No, nemojte odmah pretpostavljati da luksuzni parfemi sadrže prirodne sastojke. Oni jednako kao i oni cjenovno pristupačni mogu sadržavati sintetičke sastoje. Na primjer, mošus je sada isključivo sintetički sastojak budući da ga je zabranjeno dobivati od životinja. 'Premda neki finiji parfemi imaju prednost upotrebe visokokvalitetnih sastojaka, važno je naglasiti da kako jeftini, tako i luksuzni parfemski brendovi mogu sadržavati sintetičke sastojke,' ističe Hammonds.

Da, luksuzni parfemi mogu biti precijenjeni

Kako ističe Terenzi, cijena parfema obično se temelji na rijetkosti i cijeni sirovina koje čine parfem, dok se dok se samo mala komponenta cijene temelji na materijalima od kojih se izrađuje bočica ili kutija. Međutim, potvrđuje kako, naravno, postoje slučajevi kada parfemi koštaju više nego što bi zaista trebali. Povoljniji brendovi mogu se odlučiti za upotrebu jeftinih sastojaka kako bi smanjili troškove, međutim, kako ističe Hammonds, mnogi cjenovno pristupačniji brendovi razvili su jeftinije mirise koji su jednako kvalitetni i snažnog mirisa kao i skupi. 'Neke povoljnije marke kreirale su neke od najpopularnijih i dans već kultnih parfema zbog kvalitete svojih proizvoda,' ističe Hammonds.

Koji parfem je bolji izbor?

Univerzalan odgovor ne postoji, izbor je vrlo individualan. 'S jedne strane, uvijek bolje odabrati kvalitetu. Puno je bolje imati miris izvrsne kvalitete, snažnog mirisa i dugotrajnosti, umjesto nekoliko osrednjih varijanti. Ne zaboravimo i da kvalitetan parfem na koži traje najmanje deset sati, dok većina komercijalnih proizvoda ispari nakon manje od dva sata,' kaže Terenzi.

Premda se luksuzni parfemi mogu pohvaliti otmjenom ambalažom i poznatim imenom, cijena, na žalost nije garancija. 'Uvijek treba potražiti parfem odgovara osobnim željama i potrebama. Ono zbog čega parfem može biti skup je njegova snaga postojanosti, postotak ulja u odnosu na alkohol, pakiranje i popularnost brenda,' zaključuje Hammonds.