MODNI DETALJ

Vogue se čudi: Plastične vrećice su modni hit u istočnoj Europi

07.09.2017 u 06:51

Bionic
Reading

Plastične vrećice kao modni detalj? Novinari Voguea primijetili su neobičan modni trend za kojim luduju u istočnoj Europi, osobito u Ukrajini

Šarene plastične vrećice svih boja i dezena, neki bi rekli i poprilično kičastog dizajna, s nazivima poznatih modnih kuća (nerijetko i krivo napisanih, kao npr. Moshcino), često se mogu vidjeti na ulicama ukrajinskih gradova u kojima uživaju kultni status.

Zapadnjaci se ne mogu načuditi ovom fenomenu koji će iduće godine postati i temom izložbe fotografija nizozemskog fotografa.

'Paketi', kako ove vrećice zovu u Ukrajini, dolaze u svim oblicima i veličinama pa možete birati između raskošno ukrašene vrećice s logom BMW-a ili Hugo Bossa, prepoznatljivih Burberryjevih kvadrata ili se pak odlučiti za fancy varijantu plastične vrećice s čvrstim ručkama. Ove su vrećice toliko popularne da postoje specijalizirani štandovi na kojima se prodaju samo ovakvi proizvodi.

💐

Objavu dijeli Liana Satenstein (@liana_ava)

Kako piše Vogue, popularnost ovih vrećica upitne modne vrijednosti (neki bi rekli i vrlo neukusnih) datira još iz doba SSSR-a, davnih 70-ih i 80-ih, kad su tzv. paketi, odnosno plastične vrećice bili ukrašeni motivima ruskih brendova poput auta Lada ili portreta celebova.

Ove glamurozne torbe smatrale su se poželjnim modnim detaljem i koristile su se gotovo za sve, pa su u jednom trenutku zamijenile ručne torbice, a za vrijeme praznika koristile su se i za zamatanje poklona.

U 90-ima, nakon pada SSSR-a, njihova je popularnost porasla zbog oskudice kvalitetne odjeće i modnih detalja. Modna urednica Tanja Solovej iz Kijeva prisjetila se svoje omiljene vrećice, paketa, koja je došla iz Poljske.

  • +14
Trendseterice u kreacijama Vetementsa Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

'Moj 'paket' je bio moja prva glamurozna torba koju sam nosila dok sam išla u školu. Bila je to plastična vrećica koja je na neki način predstavljala raskoš života u inozemstvu. Donosila je dašak glamura i mode jer je bila ukrašena motivom ruža za usne. Bila sam tako ponosna što sam je imala. Ta plastična vrećica je bila najšarenija stvar koju sam imala u usporedbi s ružnom školskom uniformom u smeđoj boji', prisjetila se Tanja.

Urednica Olaa Zhizhko otkrila je kako su neki svoju omiljenu plastičnu vrećicu prali i u veš mašini kad bi se zaprljala!

Priča o plastičnim vrećicama koje, sudeći po svemu, još uvijek oduševljavaju istok Europe dojmila je nizozemskog umjetnika Jana Dirka van der Burga, koji je na putu od Harkova do Lavova fotografirao prolaznike s omiljenim šarenim vrećicama. Slike su vrlo neobične: starija žena u polju, dok se brine za svoju kravu, ne odvaja se od vrećice Hugo Boss (s pogrešno napisanim nazivom) ili muškarac koji pije kavu s omiljenim modnim dodatkom na trgu Majdan tijekom revolucije 2014. godine.

кефир надо 💅🏻

Objavu dijeli Liana Satenstein (@liana_ava)

'Mnogi Ukrajinci misle kako je Hugo Boss zapravo proizvođač vrećica, a ne poznata modna kuća', objašnjava Van der Burg.   

Van der Burg je dosad skupio čak 70 različitih plastičnih vrećica s natpisom Hugo Boss te planira napraviti izložbu i objaviti knjigu, a dokumentarac o tom fenomenu postavit će na internet.

Ipak, premda su ove vrećice i dalje veliki hit, modno osviješteni Ukrajinci ne gledaju blagonaklono na taj trend jer ih podsjeća na nekadašnje siromaštvo u socijalizmu te savjetuju da ih se ne nosi.

Zanimljivo je da je kontroverzne vrećice u sofisticiranoj verziji u svoju modnu kolekciju za iduću godinu uvrstila i kuća Vetements, iza koje stoji kreativac Demna Gvasalia, koji je odrastao u Gruziji, u kojoj je početkom 90-ih, ni ne sumnjamo, vidio puno živopisnih 'paketa'.