VRIJEDNOST JOJ SAMO RASTE

Više se isplati kupnja ove torbe nego ulaganje u zlato i dionice

15.06.2016 u 13:43

Bionic
Reading

Ako šoping pokušavate sebi i drugima opravdati kao investiciju, onda vam svakako u prilog ide istraživanje stranice Baghunter koje je dokazalo da ulaganje u određene dizajnerske modne dodatke, u prvom redu prošivenu Chanelovu torbicu - model 2.55 srednje veličine, donosi veću dobit nego ulaganje u nekretnine, zlato ili dionice, ma koliko to smiješno zvučalo

Vrijednost kultne Chanelove torbe s preklopom, poznate i kao model 2.55, u samo šest godina narasla je za 72 posto. Stranica Baghunterkoja se bavi prodajom najluksuznijih torbica provela je istraživanje koje je dokazalo da je predmet žudnje brojnih žena, Chanelova 2.55 torba, zapravo jako dobra investicija, a tome u prilog ide činjenica da je vrijednost ove prepoznatljive torbe samo u posljednjih šest godina narasla za nevjerojatnih 72 posto.

Kultna prošivena Chanelova Classic Flap torba srednje veličine trenutno se prodaje za 4.900 dolara dok joj je prije šest godina cijena  iznosila daleko manje - 2.850 dolara.

Riječ je o najstarijoj torbici s potpisom prestižne pariške modne kuće koju je dizajnirala Coco Chanel, a u prodaji se našla 1955. i tad joj je cijena iznosila 220 dolara. Do 90-ih torbici je cijena narasla na 1.150 dolara što, iz današnjeperspektive kad joj se cijena približila 5.000 dolara, zvuči kao dobraprilika. Zanimljivo je da od 1955. pa do danas vrijednost ove torbe stalno raste, kao i njezina prodajna cijena, a stručnjaci prognoziraju da će se taj trend nastaviti i u budućnosti pa bi do kraja godine torba mogla prijeći granicu od 5.000 dolara.

A raste li vrijednost drugih Chanelovih torbica? Iako je kultni i najstariji model ove luksuzne modne kuće najisplativija investicija, ne zaostaju mnogo za njim ni noviji model Boy iz 2012. godine, posebno onaj manjih dimenzija čija je vrijednost otad skočila za 53.84 posto, dok je istom modelu (Boy) u srednjoj veličini vrijednost porasla za značajno manjih 31.25 posto.

Profesorica Thomai Serdari sa Sveučilišta u New Yorku, koja se bavi proučavanjem luksuznih dobara, ima objašnjenje za nezaustavljiv rast cijena Chanelovih torbica. 'Kako bi održali ekskluzivnost, ali i dalje povećavali profit, oni moraju povećati cijenu torbica', objašnjava Serdari i upozorava da kupnju Chanelove torbice ipak ne trebasmatrati investicijom.

Torba je poput automobila, kaže Serdari, i s godinama joj padavrijednost, osobito ako je stalno u upotrebi. No, onaj tko već ima viška novca, možda je bolje da je kupi ove negoiduće godine jer joj cijena može biti samo veća.