TEST

Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna - impresivno prostrana

07.03.2014 u 16:10

  • +5

Toyota Corolla 1.4 D-4D

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Corolla je Toyotin najprepoznatljiviji brend pa nam je oduvijek bila čudna odluka najvećeg proizvođača automobila na svijetu da svoj najpopularniji model u Europi nazove Auris. Sedam godina kasnije, u Toyoti su odlučili donekle ispraviti nepravdu te Corollu vratiti na tržište. Donekle

Corolla, naime, više nije hatchback već isključivo klasična limuzina, a također se prvi put proizvodi u Turskoj. Sve ostalo je točno onako kako bismo i očekivali od automobila koji se u posljednjih četrdeset godina prodao u više od 40 milijuna primjeraka.

Za početak tu je jedna od najprostranijih kabina u klasi. Nebitno gdje sjedite, u Corolli mjesta za koljena, ramena i glavu neće vam manjkati čak i ako ste natprosječne visine. Prtljažnik guta 450 litara, a jedina zamjerka mu je pomalo uzak otvor.

Dizajn Corolle iznutra i izvana nije nešto što će ljubitelje estetike baciti u trans, no u pitanju je izgled koji ponajprije služi svrsi. Corolla ima jednu od najaerodinamičnijih karoserija, a materijali u unutrašnjosti djeluju kao da su spremni na višegodišnju torturu bez otkazivanja poslušnosti. Sjedala su vrlo udobna i dobro drže tijelo u zavoju, a jedinu zamjerku možemo uputiti na račun preglednosti koja bi mogla biti i bolja.

Corollin ovjes podešen je za prometnice lošije kvalitete pa oduševljava način na koji se arhitektura s McPhersonom sprijeda i torzijskom osovinom straga nosi s oštećenjima i ležećim policajcima. Moramo pohvaliti i prilično direktan upravljač za ovu klasu pa je Corolla automobil u kojem biste zapravo sa zadovoljstvom mogli sići s autoceste na zavojitu prometnicu. Plus je svakako i vrlo dobra izolacija buke te mirni i rafinirani dizelaš pod poklopcem.

Litrena jedinica 1.4 začuđujuće je dobar izbor za oveću limuzinu, a zahvaljujući dobro podešenim prijenosnim omjerima, čovjek bi mogao pomisliti da motor razvija i više od 90 KS. Ručni šesterostupanjski mjenjač ima nešto duže hodove, no dovoljno je precizan i za brze izmjene. Šećer na kraju je i vrlo niska potrošnja pa tako Corolla s jednim rezervoarom bez problema prevaljuje četveroznamenkaste kilometarske udaljenosti.

Doista ne možemo dovoljno nahvaliti ovaj automobil. S obzirom na bogate pakete opreme te razumnu cijenu, u pitanju je Toyotin automobil koji nudi uvjerljivo ponajbolji omjer uloženog i dobivenog.

Proizvođač: Toyota
Model: Corolla 1.4 D-4D Luna
Vrsta motora: 1.4, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.364 cm3
Snaga (kW/KS): 66/90 @ 3.800 o/min.
Okretni moment (Nm): 205 @ 1.800-2.800 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 4,9/6,8/5,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 12,5
Maksimalna brzina: 180 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.620/1.775/1.465
Cijena do registracije: 145.700 kuna (osnovni model: 121.200 kuna)