SVI VOLE KORSA

Tajna uspjeha torbice za kojom su svi poludjeli

04.09.2014 u 07:16

  • +6

Torbe Michael Kors

Izvor: tportal.hr / Autor: Promo

Bionic
Reading

Na trend koji zadnjih godina suvereno vlada njujorškim, a sada i europskim prijestolnicama nisu ostale imune ni Zagrepčanke. Nije potrebno biti velik poznavatelj mode da u šetnji zagrebačkim ulicama primijetite da većina dama u ruci ponosno drži poveću torbu koju krase zlatna metalna slova koja čine logo brenda Michael Kors

Original ili kopija? Vrlo vjerojatno ovo drugo jer se nove it torbe mogu kupiti već za nekoliko stotina kuna od ilegalnih preprodavača i ponosno prošetati gradom. Brojnim šminkericama jedino je bitno da se vide slova MK i ne zamaraju se time je li u pitanju kopija ili autentičan primjerak. U modne trendove očito su dobro upućeni i na poznatom instanbulskom Bazaru, preplavljenim Korsovim torbama. Logo MK je tražena roba pa mnogi love u mutnom i dobro zarađuju na tome.

Luksuz dostupan svima

No daleko važnije je to da na odličnoj prodaji torbi dobro zarađuje i modna kuća Michael Kors, pogotovo njezini dioničari. Zadnjih godina prodaja u Michael Kors Holdingsu daleko nadmašuje onu njihovih konkurenata, poput Coacha ili Kate Spade, no neki analitičari s Wall Streeta ne kriju zabrinutost i mišljenja su da se kompanija možda ipak prebrzo širi. Ništa optimističniji nisu ni insajderi iz modne industrije smatrajući da brend riskira počiniti kardinalan grijeh u segmentu luksuzne robe, a to je postati dostupan svima, a ne samo onima s dubljim džepom.

Slavni je dizajner Michael Kors ovaj uspješni brend pod svojim imenom pokrenuo 1981, a od 1997. do 2004. bio je na čelu slavne francuske modne kuće Céline kojoj je uspio vratiti staru slavu najviše zahvaljujući luksuznim modnim dodacima. Céline je napustio 2004. kako bi se posvetio svom brendu pa je uz postojeću kolekciju pokrenuo još dvije: MICHAEL Michael Kors, koja uključuje torbe, cipele i odjeću, i KORS Michael Kors, u kojoj se nalaze cipele i jeans. No za strelovit Korsov uspjeh zaslužno je i sudjelovanje u reality showu 'Project Runway', u čiji je žiri zasjeo 2004. i ostao u njemu punih deset sezona.

Sjajnom odlukom pokazalo se i dovođenje Johna Idola, koji je do tada radio za Ralpha Laurena, na mjesto glavnog izvršnog direktora, a sve s ciljem da mu pomogne približiti brend većem broju kupaca. Odlučili su se za novu strategiju i uz odjevne predmete lansirali ženske torbe po cijenama od maksimalno 400 dolara, satove za 300 dolara i cjenovno prihvatljiviju kolekciju MICHAEL Michael Kors, u kojoj haljina prosječno košta dvjestotinjak dolara. Želja im je bila segment luksuzne robe približiti srednjoj klasi, a na taj su način u kratkom periodu ukrali kupce rivalu Coachu koji je dotad u SAD-u bio najprodavaniji luksuzni brend među srednjom klasom.


Modno carstvo Michaela Korsa nezaustavljivo raste
Kors ispred Ralpha Laurena

Luksuz koji si možete priuštiti - Korsova je poslovna filozofija i ne krije da želi demokratizirati luksuznu modu. 'Michael i ja uvrijedili bismo se da netko smatra kako mu je ispod časti posjedovati neki od naših proizvoda', kaže izvršni direktor Korsa, John Idol. A za sada se čini da je u pitanju brend koji svi žele posjedovati. Naime profit od prodaje Korsovih proizvoda u protekloj godini iznosio je 662 milijuna dolara dok je samo pet godina ranije iznosio 15 milijuna. Cijena dionica se učetverostručila, a tržišna cijena kompanije iznosi 16,7 milijardi dolara i trenutačno je viša od one Ralpha Laurena ili Tiffanyja

Zanimljivo je da upravo prodaja torbi čini 70 posto ukupne prodaje proizvoda s potpisom Michaela Korsa. Torbe su savršen proizvod za žene, zaključio je slavni dizajner. 'One nemaju veličinu, nemaju dob. Možete se taj dan osjećati debelo, a svejedno ćete nositi torbu', rekao je Kors svojedobno za Bloomberg. Ženska ljubav prema torbama dobro je poznata, a iako gotovo svaka sanja o onoj s dizajnerskim potpisom, malo koja si je može priuštiti. I tu na scenu stupa Michael Kors.

Najbolje prodavana njegova torba je Selma, a košta oko 2.400 kuna, kao i popularna torba Jet Set. Selma, kao i Sophie, koja se u nekoliko detalja razlikuje od Selme, uvelike podsjeća na kultnu birkinicu s potpisom Hermèsa, statusni simbol više klase, za koju se svojedobno trebalo upisati na listu čekanja usprkos vrtoglavoj cijeni od skoro 10.000 eura, ali i na torbe trapezastog oblika i kontrastnih boja iz Korsove bivše modne kuće Céline. Moglo bi se zaključiti da je za Selmu, odnosno Sophie, Kors posudio najbolje elemente s obje torbe i stvorio novu originalnu ljubimicu ženskog roda. I to za jedva petinu cijene Célineove torbe te neusporedivo manju od onoga što treba dati za birkinicu. Zatim su se sa svojim torbama Selma i Sophie ispod ruke prošetale slavne ljepotice poput Jessice Albe, Heidi Klum, Mirande Kerr i Selene Gomez i - uspjeh je bio zagarantiran.

A tko ne bi poželio izgledati poput slavnih, u svakoj prilici savršeno dotjeranih ljepotica, koje ponosno nose torbu koju si može priuštiti i žena s pristojnim primanjima. Ni Hrvatice nisu imune na statusne simbole, a njega je najlakše pokazati torbicom, pa makar to bila jeftina kopija. U tom se slučaju vjerojatno nijedna ne zamara činjenicom da se prema Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo kupnjom falsifikata krši barem šest zakona o intelektualnom vlasništvu. Kad se od prosječne plaće oduzme iznos koji mjesečno odlazi na hranu, režije i kredite, ispada da si Hrvatice ne mogu priuštiti ni pristupačan Korsov luksuz, stoga ne čudi poplava lažnih torbica s istanbulskog Bazara na zagrebačkim ulicama.