TEST

Škoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Ambition – heroj ulice

  • Autor: M. V.
  • Zadnja izmjena 28.07.2010 14:55
  • Objavljeno 28.07.2010 u 14:55
021

021

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Baš kao što su nekoć SUV-ovi terencima krali tržište, tako danas crossoveri isto čine ne samo SUV-ovima, već gotovo svim klasama automobila. Škodin novi Yeti jedan je od tih automobila koji u kompaktnoj karoseriji zbližavaju nekoliko razjedinjenih svjetova – kompaktni gradski hatchback s off-road sposobnostima naprednog SUV-a i prostornim kapacitetom monovolumena

Mjerama - 4.223 mm u dužinu, 1.793 mm u širinu, 1.691 mm u visinu te 2.578 mm međuosovinskog razmaka - Yeti svakako ne spada među najveće crossovere/SUV-ove kojima smo upravljali, no moramo reći da automobil uživo djeluje mnogo veće no što mu dimenzije sugeriraju. Ovaj nesrazmjer ponajviše dolazi do izražaja kada kročite u unutrašnjost. Petero odraslih putnika smjestit će se u Yeti bez problema, a zbog uspravnog položaja sjedenja i visoke krovne linije neće im uzmanjkati prostora za koljena i glave. Ni 420 litara prtljažnog prostora nije za odbaciti u automobilu ovako kompaktnih dimenzija, a upotrebljiva zapremnina obaranjem stražnje klupe raste do impresivnih 1.700 litara.

tportal

tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Ništa manje dojmljiva nije ni robusnost ni kvaliteta korištenih materijala, kao i vožnja. Građen na platformi Volkswagen Golfa (PQ35), koju dijeli i sa Škodom Octavijom, Yeti raspolaže potpuno neovisnim ovjesom s arhitekturom McPherson sprijeda i Multilink straga, a zbog 180 mm visokog odstojanja od tla očekivali smo ne pretjerano vozački orijentiran automobil koji će možda upijati neravnine na cesti, no zato će se valjati poput broda kroz zavoje. Pokazalo se da smo bili – u krivu. U vožnji otvorenim zavojitim cestama uopće ne stječete dojam da upravljate vozilom s primjetno višim centrom ravnoteže. Yeti ne možemo nazvati vozačkim ili sportskim automobilom, no upravljač je precizan, a ovjes izvrsno izbalansiran, te se češki crossover u zavoju ponaša kao da je na tračnicama.

Podjednako dobro Yeti se snalazi i na autocesti, gdje do izražaja dolazi izvrsna izolacija buke, a putnici straga i oni sprijeda ne moraju se nadglasavati da bi se čuli. Automobilima iz koncerna VAG nerijetko se spočitavalo i da nisu baš idealan izbor za prevaljivanje dužih ruta, no Yetijeva sjedala udobno će obujmiti i korpulentnije vozače više od 190 centimetara.

Pravo lice Yeti pokazuje kad siđete s uređene prometnice. Očekivali bismo da će automobil zapeti u prvoj kaljuži, no kako stvari stoje, uspješno će odraditi najzahtjevnije terenske zadatke koje bi pred njega moglo staviti 90 posto korisnika, a tek pravi ljubitelji bespuća naći će mu zamjerku. Terenske sposobnosti Yeti može zahvaliti inteligentnom integralnom pogonu koji pomoću spojke Haldex preusmjerava okretni moment na kotače s najviše gripa, dok stražnja osovina s diferencijalom ograničenog proklizavanja nudi čak i prijenos snage po pojedinom kotaču. Sustav standardno prenosi okretni moment na prednje kotače, no u ekstremnim situacijama do 90 posto okretnog momenta preusmjerit će na stražnju osovinu.

Spomenemo li još elektronsku kontrolu vožnje nizbrdo te off-road funkciju koja prilagođava reakcije ABS-a, ESP-a i kontrole trakcije, kao i odaziv motora na gas, dobivamo više nego kompetentan terenski stroj.

Testni model pogonio je 1.8-litreni turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem koji smo već imali prilike isprobati pod poklopcem većeg Superba. S ovim motorom Yeti djeluje živo i agresivno. Okretni moment od 250 Nm dostupan je u gotovo čitavom radnom području od 1.500 do 4.500 okretaja, a maksimalna snaga od 160 KS dovoljna je da Yeti stigne do stotke za nešto više od osam sekundi te mu osigura maksimalnu brzinu veću od 200 km/h. S obzirom na dostupnost okretnog momenta od dizelaški niskih okretaja, za ručicom mjenjača ne treba prečesto posezati, no i ovdje je dojam na nas ostavio šesterostupanjski ručni mjenjač čiji su stupnjevi prijenosa idealno podešeni kako za gradsku vožnju i tegljenje težih tereta (do 1.800 kilograma), tako i za otvorenu cestu.

Naposljetku, teško je ne zaključiti da je Škoda s Yetijem pogodila u sridu, pa bismo se usudili reći da je ovo najbolji automobil koji Česi trenutno imaju u svojoj ponudi.

Proizvođač: Škoda
Model: Yeti 1.8 TSI 4x4 Ambition
Vrsta motora: 1.8, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.798 cm3
Snaga (kW/KS): 118/160 @ 4.500 o/min.
Okretni moment (Nm): 250 @ 1.500 - 4.500
Potrošnja (l/100 km): 7,2/12,0/9,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,4 s
Maksimalna brzina: 204 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.223/1.793/1.691
Cijena do registracije: 180.200 kuna

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi