OSAM NAJBOLJIH

Sastojci koji svako jelo čine zdravijim

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 31.10.2012 10:56
  • Objavljeno 31.10.2012 u 10:56
kuhanje hrana začini

kuhanje hrana začini

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Želite li malo eksperimentirati u kuhinji i ujedno zdravije jesti, probajte kombinirati neke od najboljih začina koji svojim sastojcima čuvaju tijelo

Čak i ako ne brinete previše o zdravoj prehrani, pomoću ovih osam začina kuhat ćete ukusnija jela, a magazin Prevetion donosi zašto su najbolji i uz koju ih hranu kombinirati.

1. Timijan

Možda je manje poznato, ali timijan se često koristi u medicinske svrhe jer je izvrstan u borbi protiv bacila i liječenju prehlada. Dvije žličice timijana zadovoljavaju dnevnu potrebu organizma za željezom, a bogat je i magnezijem. Ne znate li gdje biste ga koristili, probajte ga ubaciti u umak za pizzu ili tjesteninu, dresing, ribu ili gulaš.

2. Peršin

Dvije velike žlice peršina osiguravaju tijelu 150 posto vitamina K dnevno. Dodatna pogodnost je to što će vam od njega dah biti svjež, a nekada davno Grci su ga smatrali afrodizijakom. Koristite ga uz povrće i u salatama.

Thinkstock

Thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Začini čuvaju zdravlje i bogate okus jela
3. Origano

Ovaj začin sadrži čak 20 posto više antioksidansa od većine povrća i voća koji su bitni u borbi protiv kancerogenih bolesti. Neki ga vole koristiti dok je svjež, a drugi smatraju da je sušeni origano bolji. Prema nekim istraživanjima, jedna žličica origana ima jednaku količinu antioksidansa kao i cijela jabuka. Koristite ga u umacima s rajčicom te uz morske plodove i perad.

4. Ružmarin

Tko ne voli dobar odrezak sa žara? No izlažući meso (crveno ili bijelo) vrućem plamenu na roštilju događa se formiranje heterocikličkih kiselina (HCAs), odnosno kancerogenih spojeva. Prema rezultatima studije sa sveučilišta u Arkansasu, Iowe i Kansasa, meso s ružmarinom snižava razine HCAs za 60 do 80 posto.

5. Kadulja

Po snazi antioksidansa kadulja se nalazi na drugom mjestu, odmah iza origana. U studiji objavljenoj u časopisu Pharmacological Biochemical Behavior, 45 osoba testiralo je esencijalna ulja iz kadulje ili placebo. Oni koji su uzimali barem malo ulja imali su bolje pamćenje na osnovi kognitivnih testova. Kadulju možete staviti u razne umake te u jela s piletinom, ribom, svinjetinom ili maslacem.

6. Cilantro

Radi se o lišću korijandera ili kineskom peršinu. Bez obzira volite li ga ili ne, probajte ga idući put ubaciti u bilo koje jelo s piletinom. Kalifornijsko sveučilište otkrilo je da se cilantro izvrsno bori sa salmonelom, odnosno jednako kao i antibiotici. Osim uz piletinu, kombinirajte ga uz salate, grahorice i umake.

7. Lavanda

Iako malo ljudi povezuje lavandu s kuhanjem, ona je izvrstan začin za opuštanje organizma. Dobar je izvor kalcija i vitamina A, a ima i željeza te vitamina C. Možete je koristiti kada pečete kruh ili uz piletinu i svinjetinu.

8. Menta

Menta odavno ne služi samo kao osvježivač daha ili dodatak koktelu. Iza kadulje i origana treći je po redu najjači antioksidans. Pomaže i pri mršavljenju jer može ublažiti napadaje gladi. Tako su znanstvenici na sveučilištu Wheeling Jesuit u Zapadnoj Virginiji otkrili da su ispitanici koji su mirisali mentu svaka dva sata za tjedan dana konzumirali 2.800 manje kalorija od onih koji to nisu činili.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi