TO SE ZOVE INVESTICIJA

Pet torbica koje s godinama najmanje gube na vrijednosti

08.01.2015 u 09:02

Torbe koje su prava modna investicija

Izvor: tportal.hr / Autor: Promo

Bionic
Reading

Chanelova torbica ili Balenciagina kožna jakna s razlogom se nazivaju pravim modnim investicijama. One s godinama, pokzalo je istraživanje stranice TheRealreal, jako malo gube na vrijednosti. Jedini je problem što si te 'investicije' mogu priuštiti samo rijetke sretnice kojima kad poplaćaju sve obaveze, ostaje nešto i za modna ulaganja. I dok odjeća i obuća s vremenom dosta gube na vrijednosti, pogotovo ako su vidljivi tragovi nošenja, pokazalo se da su luksuzne torbe zapravo najbolji oblik modne investicije

Web stranica za preprodaju luksuzne rabljene odjeće i modnih dodataka TheRealreal analizirala je prodaju dizajnerskih torbica u 2014. godini pa su došli i do podatka koje točno torbice najmanje gube na vrijednosti.

Najisplativija luksuzna torbica definitivno je Chanelov model Boy koja je, iako nošena, izgubila svega 18% svoje vrijednosti (cijena nove torbe je oko 4200 dolara). Na drugom mjestu je Louis Vuitton Neverfull torba koja je izgubila 20% vrijednosti (1100$), a slijedi je Hermes Kelly torba koja gubi samo 22% vrijednosti (novi model košta 9100 dolara).

Na četvrtom mjestu nalazi se još jedan model iz Chanela, torba WOC, koja s vremenom gubi 24% vrijednosti (cijena novog modela je 1800 dolara). Model Speedy iz modne kuće s Louis Vuitton s vremenom također gubi samo 24 posto vrijednosti, no cijena te nove torbe je ipak nešto niža i iznosi 970 dolara.

Brandovi koji najmanje gube na vrijednosti

Chanel, Louis Vuitton, Hermès, Christian Louboutin, Cartier, David Yurman, Alaïa, Van Cleef & Arpels, Goyard

Podaci s TheRealreala upućuju na to da se investiranje u poznate luksuzne brendove poput Chanela, Louisa Vuittona i Hermèsa dugoročno isplati. Pogotovo ako je riječ o ikoničnim modelima po kojima je poznat određeni brend, poput Balenciaga kožne bajkerske jakne, Chanel Boy ili Louis Vuitton Neverful torbe. Ti modeli s godinama malo gube na vrijednosti, naravno, ako su dobro očuvani. Komadi iz limitiranih kolekcija ponekad se znaju prodavati i po većoj cijeni od one u dućanima. Tako je prošloga ljeta Chanelova Lego torba postizala veću vrijednost nego što je imala u dućanima, budući da se vrlo brzo rasprodala, a jednak je bio slučaj i s Diorovim Tribal naušnicama.

Brendovi koji najviše gube na vrijednosti

Valextra, Tod’s, Versace, Etro

Osim toga, neki modeli luskuznih dizajnerskih torbica poput kultne Chanelove torbe 2.55 iz godine u godinu sve su skuplji, i to do 15% godišnje. Prije nekoliko mjeseci novinari stranice Racked pokušali su naći odgovor na pitanje zašto istovjetna Chanelova torbica danas košta četiri puta više nego prije deset godina. Cijena kultne Chanelove torbe 2.55 - crne boje, od janjeće kože i srednje veličine - 2005. iznosila je 1.650 dolara, a u 2014. oko 4.900 dolara.

Profesorica Thomai Serdari sa Sveučilišta u New Yorku, koja se bavi proučavanjem luksuznih dobara, tvrdi da je jedan od krivaca za takav rast cijena inflacija, ali i cjenovna politika Chanela. Kako bi održali ekskluzivnost, ali i dalje povećavali profit, oni moraju povećati cijenu torbica. Osim toga, luksuzni brendovi poput Chanela nemaju rasprodaje u svojim dućanima, a imaju i jako ograničen broj outlet dućana, pa na taj način još više stvaraju dojam nedostupnosti. No takva politika nimalo ne šteti prodaji njihovih kultnih modela. Prodaja luksuzne robe cvala je i u vrijeme najveće ekonomske krize, najviše zahvaljujući zemljama koje doživljavaju nagli razvoj, poput Kine, Indije i Brazila.