JAPANSKA MORA

Pad prodaje zbog mladeži nezainteresirane za automobile

  • Autor: I. Ć.
  • Zadnja izmjena 31.12.2008 09:52
  • Objavljeno 31.12.2008 u 09:23
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Japansko tržište automobila, kao i druga svjetska tržišta, bilježi pad prodaje automobila. Ipak, dok ostala tržišta očekuju promjenu trenda i skorašnji rast prodaje, u Japanu se to najvjerojatnije neće dogoditi

Situacija za japanske proizvođače i trgovce automobila toliko je loša da su čak i osmislili termin koji je opisuje – 'kuruma banare', odnosno 'demotorizacija', kako prenosi Detroit News.

Problem u osnovi leži u mlađim generacijama Japanaca kojima su od automobila mnogo interesantniji kojekakvi električni gadgeti, sustavi telekomunikacije i brzopojasni internet, mnogi među njima, prema japanskim istraživanjima, uopće nemaju namjeru ikada posjedovati automobil.

Prema ranim procjenama iduće godine bi se na japanskom tržištu trebalo prodati 4,86 milijuna novih automobila, što će biti prvi put u posljednjih trideset godina da prodaja u Zemlji Izlazećeg Sunca bude niža od pet milijuna primjeraka godišnje.

Istovremeno, proizvođači i prodavači pokušavaju se prilagoditi novonastaloj situaciji na svakojake načine. Nissan se okreće ugradnji raznobojnih dodataka kako bi privukao pripadnice ljepšeg spola, dok Toyota nudi test vožnje na modnim događajima.

Pojedini dileri pak prilagođavaju prodajne prostore kako bi ponudili dječje igraonice i što dulje zadržali roditelje, potencijalne kupce u salonima. Pojedini se čak specijaliziraju za prilagodbu novokupljenih automobila za prijevoz većih kućnih ljubimaca.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi