JAPANSKA MORA

Pad prodaje zbog mladeži nezainteresirane za automobile

31.12.2008 u 09:23

Bionic
Reading

Japansko tržište automobila, kao i druga svjetska tržišta, bilježi pad prodaje automobila. Ipak, dok ostala tržišta očekuju promjenu trenda i skorašnji rast prodaje, u Japanu se to najvjerojatnije neće dogoditi

Situacija za japanske proizvođače i trgovce automobila toliko je loša da su čak i osmislili termin koji je opisuje – 'kuruma banare', odnosno 'demotorizacija', kako prenosi Detroit News.

Problem u osnovi leži u mlađim generacijama Japanaca kojima su od automobila mnogo interesantniji kojekakvi električni gadgeti, sustavi telekomunikacije i brzopojasni internet, mnogi među njima, prema japanskim istraživanjima, uopće nemaju namjeru ikada posjedovati automobil.

Prema ranim procjenama iduće godine bi se na japanskom tržištu trebalo prodati 4,86 milijuna novih automobila, što će biti prvi put u posljednjih trideset godina da prodaja u Zemlji Izlazećeg Sunca bude niža od pet milijuna primjeraka godišnje.

Istovremeno, proizvođači i prodavači pokušavaju se prilagoditi novonastaloj situaciji na svakojake načine. Nissan se okreće ugradnji raznobojnih dodataka kako bi privukao pripadnice ljepšeg spola, dok Toyota nudi test vožnje na modnim događajima.

Pojedini dileri pak prilagođavaju prodajne prostore kako bi ponudili dječje igraonice i što dulje zadržali roditelje, potencijalne kupce u salonima. Pojedini se čak specijaliziraju za prilagodbu novokupljenih automobila za prijevoz većih kućnih ljubimaca.